Ford aduce navetiști de lux la Craiova pentru B-Max: A închiriat un Boeing 737 ca să aducă ingineri germani și britanici

Ford aduce navetiști de lux la Craiova pentru B-Max: A închiriat un Boeing 737 ca să aducă ingineri germani și britanici
Foto: gds.ro

Ford a încheiat un contract cu o companie aeriană în vederea efecturilor unor zboruri săptămânale la Craiova, pentru o perioadă de opt luni de zile, pentru a asigura transportul celor 150 de ingineri britanici și germani pe care compania îi va aduce în România pentru a supraveghea începerea producției de serie la modelele B-Max și a motorului EcoBoost.

Aeronava de tip Boeing 737 va aisgura naveta specialiștilor și va efectua două zboruri pe săptămână, luni Londra-Koln-Craiova și vineri Craiova-Koln-Londra.

„Ford România confirmă că, începând de săptămâna viitoare, un zbor de tip charter va transporta săptămânal la/de la Craiova ingineri de la centrele Ford din Germania şi Marea Britanie. Obiectivul acestora este de a sprijini lansarea producţiei noului B-Max, precum şi a motorului de 1 litru EcoBoost la fabrica Ford de la Craiova”, au spus reprezentanţii companiei.

B-Max va fi primul model de autoturism pe care americanii de la Ford îl vor produce în România, până acum din aprilie 2010 compania putându-se lăuda doar cu producța a 17.105 autoutilitare  Transit Connect.

Potrivit datelor oficiale ale grupului pe lângă B-Max la Craiova se  mai asambla încă un monovolum, care va intra cel mai probabil în producție în 2013.

În 2010 Ford a solicitat Guvernului o derogare de la obligațiile privin producția și investițiile pe care și le-a asumat prin contractul de preluare al fabricii, invocând criza financiară.

Președintele Traian Băsescu a criticat aspru, în decembrie, companiile care nu respectă înțelegerile cu statul, făcând trimitere și la fabricantul de automobile.

„Sectorul privat este parte a indicatorilor de competitivitate pentru o ţară. Vezi Nokia. Vezi Ford care s-a angajat să producă 300.000 de automobile şi produce 20.000 de remorci sau minivan-uri. Vezi marile firme de consultanţă, nume mari, care, în bună înţelegere cu constructorul, vin şi dau ministerului facturi cu 50% mai mari. Chestiunea competitivităţii ţine de două părţi. Şi corupţia ţine de două părţi.”

Prin contractul de privatizare Ford se nagajase în septembrie 2007 ca până în 2011 să producă la Craiova 250.000 de mașini, în realitate producția înregistrată aici anul trecut în primele zece luni rezumându-se la 7.547 de mașini. Prevederile contractuale prevăd daunne din partea companiei

Urmăriți B1TV.ro și pe