Președintele Google, Eric Schmidt, a vorbit, miercuri, în fața Senatului SUA, ocazie cu care a respins acuzațiile conform cărora Google ar modifica pozițiile pe care apar rezultatele căutărilor, pentru a-și promova produsele în detrimentul concurenței, scrie Reuters.
Membrii Senatului și-au menținut însă poziția, spunând că Google nu mai este un simplu motor de căutare, ci este o companie cu o imensă putere de a manipula.
Senatorul republican de Utah Mike Lee a citat un studiu care arată că produsele Google apar „ca prin minune” mereu pe locul trei iî rezultatele căutării și a acuzat compania că manipulează aceste rezultatele pentru a-și promova produsele în detrimentul concurenței.
Eric Schmidt a respins acuzațiile, motivând că majoritatea criticilor sunt aduse de posesorii unor site-uri, care sunt nemulțumiți de poziția pe care apar în rezultatele căutărilor.
„Pot să vă asigur că nu facem nicio modificare. Am construit motorul de căutare pentru internauți, nu pentru site-uri …Căutarea este subiectivă, nu există rezultate corecte într-o anumită căutare”, a subliniat el, adăugând că acestea sunt rodul unei „proceduri științifice gândite să furnizeze răspunsurile cele mai utile consumatorilor noștri”.
De asemenea, președintele Google și-a exprimat teama că utilizatorii pot oricând să renunțe la serviciile companiei și să treacă la cele ale concurenței, reprezentată în mod deosebit de site-uri care oferă review-uri despre restaurante și despre diverse destinații turistice.
Senatorii susțin în continuare că Google are o influență imensă, având în vedere că deține în SUA peste două treimi din piața de web search, iar în multe țări europene, cota Google de căutare este de peste 95%.