Procedura de achiziție publică a contractului privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru lărgirea la trei benzi a autostrăzii București-Pitești va fi lansată curând, în contextul în care A1 este una dintre cele mai aglomerate rute din România.
La orele de vârf, cozile pe București-Pitești se pot întinde pe câțiva kilometri, mai ales la intrarea în Capitală.
„Valoarea estimată a proiectului nu poate fi deocamdată comunicată, fiind confidențială până în momentul publicării în SEAP.
În ceea ce privește termenul prevăzut pentru realizarea studiului de fezabilitate privind lărgirea la trei benzi a autostrăzii București-Pitești, acesta este de 18 luni de la data semnării contractului”, au declarat pentru ”Adevărul” reprezentanții CNAIR, citați de Ziare.
Astfel, dacă va fi aleasă o firmă câștigătoare în primăvara acestui an, studiul de fezabilitate va fi finalizat în toamna lui 2026, lucrările propriu-zise de lărgire a autostrăzii București-Pitești urmând a începe în 2027.
Ionuţ Ciurea, directorul Asociaţiei Pro Infrastructură, estimează că în varianta optimistă s-ar putea circula pe trei benzi pe autostrada București-Pitești începând cu 2031.
Autostrada Bucureşti-Piteşti, cea mai veche din țara noastră, a fost realizată între 1967 şi 1972, din ordinul lui Nicolae Ceauşescu. Autostrada, având o lungime de 96 de kilometri, a fost proiectată pentru o viteză de bază de 140 km/h