Românii dornici să-și facă carte de identitate electronică au format cozi uriașe la birourile de evidență a populației, iar în unele locuri, cele mai recente date disponibile pentru programare sunt abia în luna septembrie. Până în prezent, peste 42.000 de români au solicitat buletin electronic.
Ministerul Afacerilor Interne a lansat chiar și o aplicație pentru ca oamenii să își poată vedea datele personale și semnătura electronică, însă, pentru asta, este nevoie de un dispozitiv special, legat la calculator.
La birourile de evidență a persoanelor din sectorul 3, zeci de oameni erau la coadă pentru a-și schimba buletinul. Cei mai mulți oameni optează pentru varianta nouă.
„Programările sunt full, până aproape de luna septembrie, se programează pe hubul ministerului și noi avem foarte multe programări. Pe zi sunt în jur de 30 de persoane, pe lângă aceștia luăm și fără programare, le dăm bonuri de ordine”, a declarat Nicușor Armeanu, director general Evidența Persoanelor Sector 3, potrivit Știrile ProTV.
De la finalul lunii martie și până în prezent, peste 42.000 de persoane s-au înscris pentru a primi noul tip de buletin, iar peste 30.000 de documente au fost deja eliberate. În 38 de județe, românii au posibilitatea de a-și schimba vechea carte de identitate cu una nouă, inclusiv copiii cu vârsta mai mică de 14 ani. Pentru cei mici, prețul de eliberare a documentului este de 67 de lei și le oferă posibilitatea de a călători în Uniunea Europeană fără pașaport.
Ministerul de Interne a pus la dispoziție și o aplicație pentru actele de identitate electronice, care poate fi accesată atât de persoanele fizice, cât și de instituțiile publice. Însă, este necesar un dispozitiv în care cardul să fie introdus.
„Avem câteva funcționalități foarte importante și începem cu partea de afișare a domiciliului care este disponibil doar în format electronic. Accesul se face prin PIN-ul de autentificare, cel setat de cetățean la momentul ridicării buletinului. O altă funcționalitate o constituie semnătura electronică. Avem nevoie și de un cititor care se programează la calculator”, a explicat Răzvan Iulian Jiga, chestor de poliție-inginer, Director General al Direcției Generale pentru Comunicații și Tehnologia Informației MAI.
În momentul de față, termenul pentru eliberarea buletinului electronic este de 30 de zile, iar până în iunie 2026, documentul este gratuit pentru persoanele cu vârsta de peste 14 ani.