Compania Blue Air a depus plângere penală împotriva șefului ANPC, pe care-l acuză că a răspândit informații false despre ea, „cu scopul direct de a favoriza companii aeriene cu capital străin”

Compania Blue Air a depus plângere penală împotriva șefului ANPC, pe care-l acuză că a răspândit informații false despre ea, „cu scopul direct de a favoriza companii aeriene cu capital străin”
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Blue Air a depus plângere penală împotriva lui Horia Constantinescu, președintele ANPC, pe motiv că a mințit în comunicările publice. Blue Air îl acuză că a adus prejudicii materiale companiei prin informațiile false pe care le-ar fi răspândit.

Ce acuzații aduce Blue Air șefului ANPC

„Prin declarațiile publice emise în calitatea sa de Președinte al ANPC (…) funcționarul public Constantinescu Horia a comunicat și răspândit, prin intermediul mass media și social media, date și informații false, privitoare la ieșirea de pe piața din România a Blue Air, cunoscând caracterul fals a datelor și informațiilor false pe care le-a comunicat și răspândit.

Prin acțiunile sale directe, realizate cu intenție, funcționarul public Constantinescu Horia a urmărit provocarea unor prejudicii materiale Societății astfel încât aceasta să fie forțată să intre în insolvență sau în faliment, cu scopul direct de a favoriza companii aeriene cu capital străin care operează pe piața transportului aerian de pasageri din România”, se arată în plângere.

Documentul mai precizează că scoaterea de pe piață a Blue Air, cea mai mare companie cu capital integral românesc din transportul nostru aerian, „prin fvorizarea unor companii cu capital străin constituie, în opinia noastră, un atentat la siguranța națională a Statului Român”.

Blue Air precizează că de pe 14 iulie, când Constantinescu a făcut respectivele afirmații, până pe 27 iulie, deci în plin sezon turistic, vânzările sale au scăzut cu 2,2 milioane de euro, comparativ cu perioada 30 iunie – 13 iulie.

Declarațiile lui Horia Constantinescu despre ieșirea de pe piață a Blue Air

În plângerea sa, compania face referire la declarații ale șefului ANPC date încă din luna iulie.

„Blue Air de mult lua în calcul ieşirea de pe piaţă. Conform deciziei ANPC, ei trebuie să dea banii înapoi consumatorilor şi să le plătească despăgubiri în termen de 10 zile de la primirea procesului verbal, însă trag de timp. Nu au venit să îl ridice, aşa cum era normal. Noi am trimis procesul verbal prin poştă, cu confirmare de primire, iar acum aşteptăm să se întoarcă refuzul de primire.

Următorul pas este să afişăm pe geam decizia de amendă. În mod normal, dacă ştii că eşti nevinovat, vii să ridici procesul verbal şi îl conteşti în instanţă, dar dacă nici măcar nu vii să-l ridici, aceasta arată că vrei să tragi de timp. Că poate între timp mai anunţi nişte curse pe care le anulezi în ultimul moment”, a spus Constantinescu, într-o conferință de presă.

Urmăriți B1TV.ro și pe