CORONAVIRUS | Europa: Bicicletele înlătură automobilele de pe străzile oraşelor

CORONAVIRUS | Europa: Bicicletele înlătură automobilele de pe străzile oraşelor

În contextul pandemiei de coronavirus, care accelerează o tranziţie spre transportul ecologic, bicicletele au început să fie mai folosite pe străzile orașelor din Europa, mașinile fiind înlăturate.

Bicicletele, o opțiune viabilă pentru mai mulți consumatori după ridicarea restricțiilor impuse de Covid-19

Chiar și înainte de pandemie, bicicletele se bucurau de un nivel ridicat al cererii consumatorilor conștienți de mediul înconjurător, dar riscul de contagiune în autobuze și metrou a crescut atractivitatea. Apariția bicicletelor electronice, care sporesc puterea cu un motor electric, a eliminat o parte din dezavantajul transpiraţiei, făcând bicicleta o opțiune viabilă pentru mai mulți consumatori după ridicarea restricțiilor.

Mai mult, potrivit Bloomberg, guvernele alimentează această tendință, oferind stimulente care sunt cuprinse între 100 și 1.500 de euro pentru utilizatorii de bicicletele electrice. Oraşe precum Berlin şi Lisabona au început să deschidă mai multe piste de biciclete, aproape 1.500 de noi kilometri de piste de biciclete fiind promişi ca urmare a crizei sanitare, susţine European Cyclists’ Federation.

„Oamenii își doresc o mobilitate durabilă și autoportabilă, aceasta este o transformare în societate”, a spus Susanne Puello, o veterană a industriei care ajută la conducerea activității de e-bike a Pierer Mobility AG , inclusiv brandurile Husqvarna și R Raymon.

„Corona este o apăsare fenomenală în această direcție”, a adăugat ea.

Orașele europene pariază pe biciclete pentru a combate congestia și contagiunea

Veniturile unității vor fi triplate până la peste 100 de milioane de euro (113 milioane de dolari) în 2020, comparativ cu doi ani în urmă, iar compania se așteaptă ca vânzările să se ridice la aproximativ 500 de milioane de euro până în 2025.

Cererea crescută de biciclete a stimulat şi noi servicii precum Swapfiets. Compania din Amsterdam care oferă abonamente la biciclete a anunțat că intenționează să se extindă la Londra, Milano și Paris înainte de sfârșitul anului, după ce cererea crescândă în timpul pandemiei și-a ridicat baza de clienți la peste 200.000.

Compania, deținută în majoritate de Pon Holdings BV , producătorul de biciclete Gazelle și Kalkhoff, intenționează să adauge mai multe biciclete și scutere electrice în gama sa. Swapfiets oferă închirieri pe termen lung .

„Corona contribuie doar la decizie, dar nu este chiar cauza principală”, a declarat Onno Huyghe, directorul general al Swapfiets. „Majoritatea oamenilor recunosc pur și simplu că bicicleta este cel mai bun mijloc de transport” din oraș.

În timpul restricțiilor impuse de SARS-CoV-2, oamenii din Germania au petrecut de două ori mai mult timp călătorind cu bicicletele decât înainte, potrivit Stephanie Krone, expertă în trafic la asociația de ciclism germană ADFC.

”Magazinele de biciclete se confruntă în prezent cu un „boom fără precedent”, dar pentru ca acesta să continue, municipalitățile trebuie să îmbunătățească infrastructura pentru a se acomoda cu toți noii veniți”, a spus ea.

Cererea pentru biciclete în cea mai mare economie a Europei este susţinută de programe precum cel care prevede scutiri de taxe pentru angajatorii care oferă biciclete închiriate pentru angajaţii lor. Susanne Puello estimează că anul trecut una din patru biciclete electrice, care în mod normal costă peste 2.000 de euro, a fost închiriată.

Germania este de departe cea mai mare piaţă de biciclete din Europa, cu 1,36 milioane de biciclete electrice vândute în 2019, mai mult decât dublu comparativ cu numărul înregistrat cu trei ani mai devreme. În comparaţie, 3,6 milioane de autoturisme au fost vândute anul trecut în Germania iar în prima jumătate a acestui an piaţa auto a scăzut cu 35%.

Ultima oră