La începutul lunii aprilie, cea mai mare companieaeriană din Marea Britanie lua în calcul trimiterea în șomaj a aproape 80% din personalul care operează zboruri, negociind unplan de suspendare a32,000 de angajați pentru a putea depăși provocările finaciare pe care le întâmpină din cauzapandemiei de coronavirus.
Acum, efectele negative generate de pandemie ar putea determina compania aeriană British Airways, una dintre cele mai mari companii aeriene din Europa, să renunțe la aproape 10.000 de angajați, notează Bloomberg.
Până săptămâna trecută, British Airways renunțase deja la 7.200 de angajaţi, iar restructurările ar putea continua, a anunţat Alex Cruz, CEO-ul companiei.
Operatorul britanic a fost criticat dur de sindicate pentru planul anunţat initial, prin care intenționa să concedieze 12.000 de oameni, fiind acuzat că foloseşte criza coronavirusului drept scuză pentru concedierile masive.
Momentan, British Airways operază la circa 25-30% din capacitate, în vreme ce regulile de carantină se schimbă constant în ţările din Europa, fapt ce afectează cererea.
Transportatorul național al Marii Britaniia redus masiv zborurile de la declanșarea stării de urgență și a avertizat că este necesarsă reducă și mai mult costurile pentru a supraviețui, de unde și decizia prezentată ulterior.
La jumătatea lunii iulie, compania anunța că va scoate din uz întreaga flotă de avioane Boeing 747, notează The Guardian.
Mai exact, compania va retrage toate cele 31 de avioane model 747-400, mai devreme cu trei ani decât era prevăzut initial.
Din cauza restricțiilor impuse de pandemia de coronavirus, compania a fost forţată să îşi menţină aproape întreaga flotă la sol, de la sfârşitul lunii martie, iar majoritatea rutelor au fost reluate abia în iulie.
Cu toate acestea, avioanele vor fi înlocuite cu modele mai modern, precum Airbus 350 şi Boeing 787 Dreamliner, în încercarea de atingere a nivelului de zero emisii de carbon până în 2050.
Și compania francezăAirbuseste unul dintre marii pierdanți ai crizei provocate de noul coronavirus.
Producătorul de avioane a anunțat că va desființa aproximativ 15.000 de locuri de muncă, dat fiind contextul actual, scrieReuters.
Mai exact, cel mai mare grup aerospaţial din Europa a arătat că va desfiinţa aproximativ 5.000 de locuri de muncă în Franţa, 5.100 în Germania, 900 în Spania, 1.700 în Marea Britanie şi 1.300 în alte regiuni.
Cu toate acestea,Airbusse opune concedierilor forţate, dorind totuși plecări voluntare, pensionări anticipate şi scheme de angajare part-time pe termen lung, dorind să încheie un acord referitor la restructurarea forţei de muncă până în 2021.
Airbusdeține o forţă de muncă de 135.000 de oameni, însă aproximativ 37% din personal urmează să se pensioneze în acest deceniu. Astfel, surse din industrie susțin căAirbusîşi bazează restructurarea pe o reducere de 40% a producţiei de aeronave, timp de doi ani.