Anchetatorii au declarat la începutul săptămânii trecute că au găsit dovezi că avionul Boeing 737-800 ar fi fost lovit de un stol de păsări.
Toate aeroporturile sud-coreene vor trebui să instaleze camere de detectare a păsărilor și radare termice, după ce un accident aerian din decembrie anul trecut a ucis 179 de persoane, arată BBC.
Anchetatorii au spus săptămâna trecută că au găsit dovezi că avionul Boeing 737-800 a fost lovit de un stol de păsări – cu pene și pete de sânge găsite pe ambele motoare ale avionului.
O investigație a prăbușirii – cea mai gravă de pe teritoriul sud-coreean – este încă în desfășurare, dar se va concentra pe rolul loviturii cu păsările, precum și pe structura de beton de la capătul pistei, de care avionul s-a izbit după ce a efectuat o aterizare de urgență.
„Radarele de detectare a păsărilor vor fi instalate în toate aeroporturile pentru a îmbunătăți detectarea timpurie a păsărilor și pentru a îmbunătăți capacitățile de răspuns ale aeronavelor”, a declarat joi Ministerul, într-un comunicat.
Radarul de detectare a păsărilor detectează dimensiunea păsărilor și culoarele lor de mișcare și transmite aceste informații controlorilor de trafic aerian.
Ministerul a adăugat că toate aeroporturile ar trebui, de asemenea, să fie echipate cu cel puțin o cameră de termoviziune.
În prezent, doar patru aeroporturi din Coreea de Sud sunt echipate cu camere termice. Nu este clar dacă vreunul dintre ele are radare de detectare a păsărilor.
Locurile care atrag păsările, cum ar fi gropile de gunoi, trebuie, de asemenea, îndepărtate de aeroporturi.
La începutul lunii trecute, Coreea de Sud a anunțat că șapte aeroporturi își vor adapta zonele de siguranță ale pistei în urma unei revizuiri a tuturor aeroporturilor țării care a fost efectuată după accident.
Cauza accidentului este încă necunoscută, dar experții în siguranța aeriană au spus anterior că numărul victimelor ar fi putut fi mult mai mic dacă nu ar fi fost structura de care s-a izbit avionul după o aterizare de urgență.
Pe 29 decembrie, avionul, de la compania aeriană Jeju Air, decolase din Bangkok și zbura către Aeroportul Internațional Muan din sud-vestul țării.
În jurul orei locale 08:57, la trei minute după ce piloții au luat contact cu aeroportul, turnul de control a sfătuit echipajului să fie precaut la „activitatea păsărilor”.
La 08:59, pilotul a raportat că avionul a lovit o pasăre.
Pilotul a cerut apoi permisiunea de a ateriza din direcția opusă și a aterizat pe burtă fără trenul de aterizare desfășurat. Acesta a explodat după ce s-a izbit de structura de beton, a concluzionat un raport de investigație preliminară.
Datele de zbor și microfoanele din cabina de pilotaj au încetat să mai înregistreze cu patru minute înainte de dezastru, a constatat ulterior o investigație asupra cutiilor negre.
Cei 179 de pasageri de la bordul avionului Boeing B737-800 aveau vârste cuprinse între trei și 78 de ani, deși majoritatea aveau între 40, 50 și 60 de ani. Doi membri ai echipajului de cabină au fost singurii supraviețuitori.