Dacă timp de decenii, în Românias-a discutat la nivel politic despre problemele economice, de infrastructură și din justiție, care până în prezent nu au fost ameliorate, un nou subiect captează atenția opiniei publice: introducerea educației sexuale în școli. Vicepremierul Dan Barna și tabăra USR-PLUS sunt cei mai mari susținători ai aceste inițiative, aprobațiîntre timp și de către Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației.
Psihologul criminalist Tudorel Butoi, fost șef de laborator în cadrul Poliției Capitalei, se poziționează ferm împotriva controversatei inițiative. Lipsa educației sexuale în rândul copiilor este o problemă falsă, încurajată într-un mod artificial de anumite ONG-uri cu agendă bine definită, crede profesorulButoi.
„Aceste ONG-uri sunt unități absolut necesare,în societățile în care trendurile oamenilor sunt sufocate de către stat. Și atunci vine un ONG, care se pune în fruntea nevoilor acestor oameni și pledează pentru ele. Dai aici este o mare problemă: Păi au ieșit în România pe străzi masele de părinți, de profesori care vor să-i învețe pe copii despreLGBT și nu-i ascultă nimeni, ca să vii în Parlament cu aberațiile acestea? A fost o nevoie socială reală, legată de acest subiect? Sau sunt niște trenduri vremelnice, în care se adună niște amețiți, ca să mai câștige niște bani?!
În lipsa unor probleme reale, aceste ONG-uri își creează propriile probleme. În virtutea dreptului de liberă exprimare, își iau steagurile în mână și încep să bântuie pe străzi”, a declarat Tudorel Butoi pentru B1.ro.
Interesele economice sunt cele care dictează „trendul”, susține Tudorel Butoi.
„Se iau multe fonduri din afară, din niște țări în care se manifestă aceste trenduri vremelnice, atenție!Acești ONG-iști, mulți dintre ei, sunt oameni fără știință de carte. Ei nu cunosc mecanismele psihologice ale copiilor.Interesele sunt, de fapt, ale unor persoane care vor haos în societate”, a mai transmis psihologul criminalist.
De asemenea, Butoi crede că educația sexuală nu trebuie grăbită, pentru că poate produce consecințe negative.
„În momentul în care copiii învață hedonismul sexual, care este cel mai plăcut, nu-l mai preocupă anumite acitvități specifice vârstei.
Trebuie conștientizat faptul că preocupările sexuale vor fi asimilate progresiv, odată cu maturizarea creierului copilului, nu forțat, prin intermediul programei școlare”, a mai punctat Butoi.