Ipoteză uimitoare: Prejudecăţile rasiale, rezultatul evoluţiei speciilor

Foto: dailymail.co.uk

Prejudecăţile privind rasa, etnia şi religia pot fi un rezultat al evoluţiei speciilor, potrivit unul nou studiu realizat de cercetărorii de la universitatea Yale pe o comunitate de maimuţe din insula Cayo Santiago din Puerto Rico, citat de Daily Mail.

În urma unor experimente ce au avut loc pe insula portoricană nelocuită, cercetătorii au descoperit că maimuţele devin mai precaute atunci când un „străin” pătrunde în grupul lor, asociindu-l pe acesta cu un potenţial pericol.

Cercetătoarea Neha Mahajan, însoţită de o echipă de psihologi, a mers pe insula pe insula Cayo Santiago pentru a studia comportamentul primatelor, care trăiesc în grupuri și stabilesc legături sociale, la fel ca oamenii.

Studiile au arătat că tendința oamenilor de a privi lumea raportându-se la două instanţe –„noi” şi „ei” – are origini vechi.

Specialiştii au calculat timpul pe care maimuţele îl petrec privind un membru al grupului lor, în comparaţie cu timpul petrecut analizând un străin.

Studiul a arătat faptul că maimuţele privesc un străin mai mult decât analizează un membru al grupului, pentru că sunt mai îngrijoraţi, şi că asociază membrii grupului cu obiecte pozitive, în timp ce străinii sunt asociaţi cu elemente ori fenomene negative.

Studiul susţine ideea că prejudecăţile sunt determinate de evoluţionism.

Comunitatea de maimuţe din Puerto Rico