Ministerul Educației și Ministerul Sănătății au finalizat ordinul comun pentru redeschiderea școlilor. Ce măsuri se vor impune în unitățile de învățământ din România, începând de luni (DOCUMENT)

Ministerul Educației și Ministerul Sănătății au finalizat ordinul comun pentru redeschiderea școlilor. Ce măsuri se vor impune în unitățile de învățământ din România, începând de luni (DOCUMENT)
Captură Video B1 TV

Ministerul Educației și Ministerul Sănătății au finalizat ordinul comun în care sunt prevăzute măsurile pentru redeschiderea școlilor, în data de 8 februarie. Elevii se vor întoarce luni în sălile de clasă după cele trei scenarii anunțate deja de către autorități, profesorii vor urma să facă triaj pe întreaga durată a activităților școlare, elevii care au împlinit vârsta de 18 ani își vor da consințământul pentru testarea rapidă.

Cadrele didactice vpr efectua triajul observațional pe întreaga durată a orelor de curs, iar în cazul în care un școlar sau un preșcolar prezintă simptome de infectare cu SARS-CoV-2 în timpul orelor, precum febră spre exemplu, se va aplica protocolul de izolare, prevăzut în ordinul celor două Ministere.

Ce măsuri vor fi valabile în școli

Potrivit oridnului, toți elevii vor purta mască de protecție și este recomandat să respecte o distanță de 1 metru. În cazul preșcolarilor, masca nu este obligatorie.

În cazul în care, într-o clasă, apare un caz de infectare cu SARS-CoV-2, orele de curs se suspendă.

Închiderea unei școli sau a unei grădinițe se decide de către conducerea unității de învățământ și DSP.

În cazul în care există acrodul scris al părinților, se pot face teste pentru SARS-CoV-2, la cabinetele școlare. Elevii care au împlinit vârsta de 18 ani își pot sa singuri acordul scris pentru testare de COVID-19.

Ordinul Ministerului Educației și al Ministerului Sănătății poate fi consultat aici.

Cele trei scenarii în care începe școala și cine poate continua orele online

Începând de luni, 8 februarie, școala va începe în trei scenarii diferite, în funcție de rata de infectare cu SARS-CoV-2:

Scenariul I

Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 1/1000 de locuitori. Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicare tuturor normelor de protecţie.

Scenariul II

Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1000 dar mai mică sau egală cu 3/1000 de locuitori:

a) Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor protecţie
b)Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu

Scenariul III

Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 locuitori:

a)Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar
b)Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studi.

Cine poate continua orele în sistem online

În anumite situații, elevii sau cadrele didactice pot continua școala în sistem online. Iată ce prevede ordinul comun al Ministerului Educației și Ministerului Sănătății:

Personalul didactic din cadrul unităților de învățământ/conexe/instituțiilor de învățământ aflat în grupa de risc, respectiv vârstnici, persoane cu diabet zaharat sau alte boli cronice, persoane cu imunitate deficitară, poate desfășura activități didactice în sistem on-line numai în baza unei adeverințe emise de medicul de medicina muncii sau medicul curant;

Preşcolarii/elevii care fac parte dintr-o grupă de risc, respectiv cei diagnosticați cu boli respiratorii cronice severe, boli cardio-vasculare, obezitate severă, diabet zaharat tip I, boli inflamatorii, boli imune/autoimune, boli rare, boli ereditare de metabolism, dizabilităţi, tratament imunosupresiv sau alte afecțiuni cronice;

Preșcolarii/elevii care locuiesc împreună cu o persoană care face parte dintr-o grupă de risc, după o evaluare medicală a persoanei respective, pot să nu se prezinte fizic la şcoală;

Preșcolarii/elevii cu dizabilităţi, care optează pentru participarea la cursuri, în funcție de specificul afecţiunii, vor beneficia de adaptarea măsurilor de prevenţie în mod adecvat dizabilităţii specifice.

Cum se vor pregăti școlile pentru revenirea elevilor în bănci

Ordinul comun al celor două ministere prevede o serie de măsuri pentru pregătirea unităților de învățământ:

1) Evaluarea infrastructurii prin identificarea spațiilor de care dispune fiecare unitate

de învăţământ pentru procesul de pregatire, precum şi a unui spaţiu pentru izolarea

temporară a cazurilor suspecte de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2.

2) Organizarea spaţiilor (sălilor de clasă), cu aşezarea băncilor astfel încât să se asigure

distanţarea de minim 1 m. În situația în care acest lucru nu se poate realiza, se va asigura

distanțarea maxim posibilă;

3) Stabilirea circuitelor funcţionale;

4) Organizarea spaţiilor de recreere;

5) Asigurarea materialelor de curăţenie, igienă şi dezinfecţie;

6) Asigurarea permanentă a unui stoc de rezervă de materiale de protecţie pentru elevi

şi personal;

7) Instruirea personalului pentru aplicarea planului de măsuri de protecție sanitară.

Măsuri de protecție la nivel indidual

Totodată, ordinul prevede și reamintește de măsurile sanitare necesare la nivel individual, pentru limitarea transmiterii COVID-19:

Spălarea/dezinfectarea mâinilor Atât elevii cat şi personalul au obligația de a se spăla /de a-și dezinfecta mâinile: a. imediat după intrarea în şcoală şi înainte de:

  • – intra în sala de clasă;
  • – înainte de pauzele de masă;
  • – înainte şi după utilizarea toaletei;
  • – după tuse sau strănut;
  • – ori de câte ori este necesar.

Purtarea măştii de protecţie:

  • Masca de protecţie este obligatorie pentru întreg personalul unităţii de învăţământ şi va fi purtată în sălile de clasă, în cancelarie, în timpul deplasării în incinta unității de învăţământ şi în timpul pauzelor, atât în interior şi exterior;
  • Masca de protecţie este obligatorie pentru elevii din învăţământul primar, gimnazial şi liceal şi universitar va fi purtată în sălile de clasă, în timpul deplasării în incinta unității de învăţământ şi în timpul pauzelor, atât în interior şi exterior;
  • Masca de protecţie nu este obligatorie în cazul preşcolarilor
  • Schimbul măştii de protecţie între persoane este interzis.
Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
16:43 - Prima reacție a lui Clotilde Armand după pierderea procesului cu ANI: „Justiția lui Ciolacu funcționează” / „Voi ataca decizia la instanțele europene”
16:42 - Macron și Tusk vor discuta despre o forță de menținere păcii în Ucraina, cu 40.000 de trupe străine
16:36 - Diana Stoica, despre discuțiile dintre partidele pro-europene: “Suntem în etapa în care stabilim ce vrem să facem împreună, să punem niște baze solide, un calendar cu niște măsuri concrete pe care să le luăm” (VIDEO)
16:29 - Ghețarii din Italia au continuat să se retragă în 2024. Întregul arc alpin se topește
16:23 - Silviu Coșa (PNL): Ceea ce contează este programul de guvernare, astfel încât să reușim să redăm încredere românilor în partidele politice și în politicieni. La fel de mult contează să fie o echipă de guvernare puternică (VIDEO)
16:22 - Claudiu Manta (PSD): „Nu a fost o discuție și nu cred că este foarte important numele celui sau celei care va fi prim-ministru sau ministru” (VIDEO)
16:08 - Iulian Fota: Noi încă suntem într-o criză majoră de securitate națională, dar partidele noastre nu pun acest lucru în centrul preocupărilor lor. Platforma asta proeuropeană nu gândește ca un european (VIDEO)
16:08 - Cântăreața Dana Coteanu va rămâne în arest preventiv pentru trafic de droguri. Sentința nu este definitivă
16:02 - Vlad Gheorghe, despre „10 august”: Dosarul „mineriadei” generației noastre se îndreaptă mult mai repede către prescripție decât dosarul original al Mineriadei. O să ajungă pe masa CEDO (VIDEO)
16:00 - Noile tendințe în designul mânerelor de mobilă