New Scientist: NASA ar fi găsit un univers paralel în care timpul merge înapoi. Descoperirea, făcută din greșeală

Particule ciudate, descoperite în cadrul unui experiment derulat în Antarctica, ar putea fi dovada existenței unei realități alternative cu a noastră, în care totul este cu susul în jos.

Cercetătorul Peter Gorham de la Universitatea din Hawaii și echipa sa au lansat un balon uriaș care transporta Antena Antilică Impulsivă Tranzitorie (ANITA) deasupra gheții, scanând peste un milion de kilometri pătrați din peisajul înghețat, pentru a identifica particule încărcate de energie, ce sosesc din spațiu.

Deși primele două tentative nu au oferit date concludente, în al treilea experiment, desfășurat în 2016, a fost identificat un semnal ce părea a fi semnătura unei particule cu energie mare. Ceea ce a fost total șocant era că particula nu cădea din cer, ci exploda din pământ.

Un Univers paralel, unde totul este cu susul în jos

Explicarea acestui semnal necesita existența unui univers paralel, total opus,creat în același Big Bang cu al nostru. În această lume în oglindă, pozitivul este negativ, stânga este dreapta și timpul trece înapoi. Conceptul de „univers geamăn” a existat de zeci de ani, dar nicio probă (până acum) nu ar fi putut susține această idee.

Există un „vânt” constant de particule cu energie mare provenind din spațiu, unele dintre ele fiind de un milion de ori mai puternice decât orice este generat pe Pământ.

Neutrinii cu energie scăzută, cu o masă aproape de zero, pot trece complet prin planeta noastră, dar obiectele cu energie mai mare sunt oprite de masa Pământului, notează New Scientist.

Astfel, particulele cu energie mare pot fi detectate numai „coborând” din spațiu, dar ANITA a detectat particule mai grele care păreau să se „ridice” de pe Pământ. Acest lucru ar putea însemna că aceste particule călătoresc de fapt înapoi în timp, ceea ce este considerată drept o posibilă dovadă a unui univers paralel.

Ipoteza, contestată de cercetători

Cercetătorul Peter Gorham sugerează că singurul mod în care o particulă s-ar putea comporta în acest fel este dacă s-ar schimba într-un alt tip de particule înainte de a trece pe Pământ și apoi din nou.

„Nu toată lumea a fost confortabilă cu ipoteza”, a declarat acesta, citează The Sun.

O variantă a fenomenului ar fi că, în momentul Big Bang-ului, acum 13.8 miliarde de ani, s-au format două universuri – al nostru și unul paralel, în care timpul curge înapoi.

O altă dovadă a unui Univers paralel, descoperită de un savant

Cercetătorul Ranga-Ram Chary, de la Institutul Californian de Tehnologie, a constatat că cel mai important este să înţelegem, mai întâi, cum s-a format Universul nostru.

La sute de mii de ani după Big Bang, particulele încă aveau o temperatură prea ridicată şi erau prea active pentru a forma atomi, iar totul s-a petrecut cu aproximativ 300.000 de ani după momentul primordial.

Acesta este şi momentul în care radiaţia cosmică de fond (CMB) a început să se răspândească prin Univers, lansându-se astfel ideea că acest moment ar putea însemna coliziunea cu un univers paralel.

Astfel, cosmologii sunt de părere că „bulele” din universuri diferite s-ar putea ciocni unele cu altele, lăsând anumite particule de-a lungul drumului, ca niște mici indicii.

„Bănuiesc că ar fi trebuit să căutăm şi posibilităţile alternative. Proprietăţile prafului sunt mult mai complicate decât am crede şi acest lucru este o explicaţie mai plauzibilă”, a declarat și omul de ştiinţă David Spergel, de la Universitatea Princeton, conform Descoperă.ro