Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a vorbit luni, pentru B1 TV, despre investițiile în sistemul de termoficare al orașului, dar și despre cele în rețeaua de transport. Dan a detaliat investițiile în derulare, punctând că deja oamenii văd o îmbunătățire.
Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „Actualitatea”, moderată de Tudor Mușat pe B1 TV.
„În fiecare săptămână mai vine un tramvai din cele 100. Vă aduc aminte că din ’89 până acum au fost doar 17 tramvaie noi în București. Din cele 100 de săptămâni, deja au trecut vreo 35 și au venit vreo 35 de tramvaie și mai avem un an și puțin până vor veni toate. La început de 2024 vor veni 100 de troleibuze, o să vină până la jumătatea lui 2024 100 de autobuze electrice din fondurie europene sau din Fondul de mediu și o să mai vină 22 de troleibuze.
Avem o echipă care a optimizat din traseele pe care se circulă. Avem controale cam de un an care se duc așa încât să nu mai avem autobuze cu același număr care ciruclă unele după altele pe aceeași linie.
De un an și jumătate deja avem bilet comun cu metrou și avem bilet pe călătorie, nu pe autobuz, deci poți în 90 de minute să schimbi oricâte mijloace de transport ai nevoie și pe cifre avem creștere de 30% – ceea ce-i foarte bine – din primul trimestru 2022 până în primul trimestru din 2023 a oamenilor care folosesc transportul public. E foarte bine și pentru ei și pentru oraș”, a declarat Nicușor Dan.
Pe lângă aceste investiții, taxarea parcării în centrul orașului a fost, de asemenea, o metodă de a încuraja oamenii să folosească transportul în comun, în loc să aglomereze traficul folosind mașinile personale.
La finele acestui an o să înceapă lucrările pe 30 de kilometri de linie de tramvai, a mai spus primarul.
„Pe transportul public există o îmbunătățire și o spun oamenii, o spun sondajele, și în privința curățeniei, deși mai avem… și în privința optimizării orarului. De 2- 3 luni avem aplicația Google Maps care ne permite din două taste să ne spună ce autobuze, tramvaie, troleibuze să schimbăm, să ajungem unde ne dorim. Avem colaborare cu metroul și biletul unic și mai trebuie, ceea ce durează, încet, încet să dăm acele linii unice pentru transportul public ca să-i dăm avantaj competitiv față de mașini”, a mai declarat Nicușor Dan, pentru B1 TV.