Ministerul Culturii şi Ministerul Sănătaţii au semnat ordinul comun pentru măsurile de prevenire a contaminării cu COVID-19, odată cu desfășurarea activităților culturale.
Noile activităţi reglementate sunt: modul în care se pot desfăşura expoziţii temporare de artă şi design, dar şi în ce condiţii se pot relua producţiile de spectacol şi concert în spaţiu închis.
Ca elemente de noutate, evenimentele private pot fi realizate cu maximum 20 de persoane în spaţii închise şi cu până la maximum 50 persoane în aer liber, cu respectarea măsurilor de siguranţă sanitară, arată comunicatul citat.
De asemenea, au fost reglementate repetiţiile spectacolelor şi concertelor în spaţiul închis fără public. Angajatorii, organizatorii acestor evenimente, vor elabora instrucţiuni proprii pe baza evaluării de risc pentru fiecare angajat, în funcţie de programul de lucru, specificul activităţii desfăşurate, structura organizatorică, structura incintei.
Medicii de medicina muncii vor face evaluarea de risc şi vor emite recomandări privind necesitatea purtării măştii pentru angajaţi, în funcţie de specificul activităţii defăşurate, iar responsabilul SSM va efectua instruirea angajaţilor în ceea ce priveşte securitatea şi sănătatea în muncă. Se va evita prezenţa îndelungată pe scenă a actorilor din grupele de risc (de exemplu cei cu vârsta peste 65 ani şi/sau cu boli cronice asociate).
Alte măsuri se referă la expoziţii temporare de artă şi design pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19. Expoziţiile temporare de artă şi design cum sunt cele de pictură, desen, sculptură, design, instalaţii, artă new media, artă interactivă, performance, video pot fi organizate în spaţii convenţionale precum muzee, galerii sau cluburi de artă, biblioteci etc., dar şi în spaţii alternative, în aer liber, hale sau vechi spaţii industriale, spaţii private, pavilioane temporare şi altele.