Perle la Evaluarea Națională 2020. Cele mai tari perle la Limba și literatura română

Perle la Evaluarea Națională 2020. Cele mai tari perle la Limba și literatura română
FOTO: Pixabay.com

Evaluarea Națională, ca în fiecare an, are și partea ei savuroasă: perlele elevilor, așa că nici în 2020 nu au putut lipsi.

Iată câteva “perle” extrase de profesorii care au corectat lucrările la examenul deEvaluare Naționalăla proba scrisă la limba si literatura română.

Cele mai tari perle ale elevilor la examenul de Limba și literatura română de la Evaluarea Națională din 2020

Elevii de clasa a VIII-a din ciclul gimnazial de învățământ au uimit și de data aceasta cu perlele scrise la examenul de Evaluare Națională din 2020.

Cadrele didacticeau găsit extrem de multe“perle” în lucrările de la proba de Limba și literatura română.

“Traian Vuia a proiectat un automobil …“gen” de zburat.” Așa se exprimă, din păcate, elevii absolvenţi de clasa a VIII-a, caredoar ce au susţinutproba la limba şi literaturara română, laEvaluarea Națională.

„Traian Vuia s-a născut în județul de azi Traian Vuia”, a mai scris elevul.

Iată ce au scris alţi candidaţi:

”A rămas fără bani de facultate și se împiedica de piedici ca să-și facă avion de zbor.”

”Traian era lipit, lipit. Un an a stat la facultate, dar a strălucit mai departe. Și a plecat la Paris să cerșească.”

Acestea este doar câteva dintre afirmaţiile care i-au uimit pe profesorii care au corectat lucrările.

Probele scrise aduc din păcate nu doar asemenea dovezi de umor involuntar, ci și concluzia îngrijorătoare că mulți elevi nu se pot face înțeleși, după 8 ani de școală.

Limba română le-a dat bătăi de cap elevilor

Nici la gramatică elevii absolvenți de clasa a VIII-a nu stau mai bine.

”Cuvântul “balconaș” s-a format dintr-un balcon, prin metoda constrângerii”, a fost explicația unui elev.

Să ne amintim care este rolul cratimei.

”Rolul cratimei“să urce-n pod” e să se urce în pod.”

În continuare vom reda ce au mai scris alți copii:

”În cuvintele date sunt diftongi, adică mai mulți ftongi adunați.​”

”Un elev a inventat un sinonim pentru adjectivul “ciudată”: “uird”, transcris greşit din limba engleză.”

”Cuvântul “oprită” s-a format după ce cineva a închis geamul, iar lumina fierbinte a soarelui s-a oprit în el.”

Din textul la prima vedere, un elev a înţeles mult mai mult decât a vrut să comunice autorul:Mama inconștientă își lasă copilul să se suie în pod, chiar dacă poate să cadă în cap!”

Rezultatele oficiale la Evaluarea Națională 2020 se vor afișa pe data de 22 iunie, până la ora 14.00. Depunerea contestațiilor va avea loc în ziua afișării rezultatelor,între orele 16:00 și 19:00., respectiv în data de 23 iunie,între orele 08.00 și 12:00. Rezultatele finale vor fi afișate pe 27 iunie.

Situația educației disfuncțională din România

Datele oficiale arată că peste 11.000 de copii nici măcar nu s-au mai prezentat la testare. În teritoriu sunt şcoli în care jumătate dintre cei care au absolvit gimnaziul au renunţat la examen.Cei mai mulţi se regăsesc în județele Iaşi, Bacău şi Bihor.

În comunităţile sărace din ţară, cei mai mulți elevi nu au beneficiat de accesul la educație din cauza crizei sanitare care a dus la închiderea unităților de învățământ. Deși cadrele didactice au ținut cursuri în mediul online, copiii nu au putut lua parte la orele de educație, din cauza lipsurilor.

Guvernul României le-a promis elevilor tablete pentru a veni în sprijinul lor, însă nu au găsit soluții pentru comunitățile care nu au acces la facilitățile de strictă necesitate – apă, curent, cablu, internet -. Astfel s-a ajuns ca mulți dintre elevi să renunțe la încercarea de a promova școala generală.