PMB: Încep lucrările de separare a liniilor de tramvai 1 și 10 de traficul auto general

PMB: Încep lucrările de separare a liniilor de tramvai 1 și 10 de traficul auto general

Primăria Capitalei, prin RATB, demarează pe 7 iulie 2018, lucrările de creare a benzii unice de transport pentru liniile de tramvai 1 și 10, prin montarea unor stâlpișori de separare a liniilor de tramvai de traficul auto, potrivit unui comunicat de presă al Municipalității.

RATB va desfășura lucrările pe două tronsoane ale traseului, și anume:
– pe B-dul Timișoara, de la intersecția cu B-dul Vasile Milea, până la intersecția cu str. Răzoare
– pe Șoseaua Viilor, de la intersecția cu str. Constantin Istrati, până la intersecția cu Calea Șerban Vodă.

Astfel, reprezentanții RATB îi roagă pe deținătorii de vehicule ca în următoarele zile să nu lase mașinile parcate pe prima bandă de circulație în zonele menționate, pentru a nu îngreuna traficul și desfășurarea lucrărilor.

Săptămâna viitoare, RATB va începe montarea de garduri separatoare pe alte două tronsoane, unul cuprins între Pasaj Obor și B-dul Timișoara, pe arterele Șoseaua Ștefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, B-dul Vasile Milea și altul pe strada Constantin Istrati, de la intersecția cu str. Progresului (Trafic Greu) până la intersecția cu Șos. Viilor.

Lungimea totală a traseului celor două linii de pe inelul central al orașului este de 21,6 km, din care 19,6 km de traseu va fi delimitat cu gard de protecție, iar circa 2 km cu stâlpi flexibili.

Traseul liniilor 1 și 10 asigură preluarea călătorilor din sudul orașului (la terminalul Romprim) și transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum Piața Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluției, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piața Victoriei, Șos. Ștefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor – Mihai Bravu, Calea Văcărești.

Prin soluția propusă, respectiv instituirea benzii proprii pentru acest traseu, se obține o viteză sporită de exploatare și o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, aproximativ 2.700 de călători pe oră și sens, așa cum s-a întâmplat în cazul liniei 21, care s-a dovedit un mare succes. Astfel, pe lângă creșterea ritmicității, linia 21 oferă acum posibilitatea de realizare a călătoriilor într-un timp mai scurt cu până la 20 de minute, iar pe tronsonul aglomerat de pe Șos. Colentina a scăzut cererea de transport pe liniile RATB paralele, ai căror călători au început să prefere tramvaiul. Vehiculele devenite astfel disponibile au fost utilizate pe alte linii, care aveau o cerere mai mare. Totodată, redistribuirea vehiculelor RATB creează efecte benefice pentru traficul general al orașului.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
17:28 - Vor fi maxim 16 ministere în noul Guvern. Decizia coaliției
17:27 - Gheorghe Ialomițianu: Guvernul actual a sacrificat finanțele României pentru câștigarea alegerilor. Numai de la începutul anului datoria publică până în septembrie a crescut cu 140 de miliarde de lei, mai mult decât în pandemie (VIDEO)
17:04 - Consiliul JAI discută joi despre data de eliminare a controalelor la frontieră pentru România și Bulgaria, anunță MAI. Cătălin Predoiu va participa la eveniment
17:02 - Un italian a rămas fără 33.000 de euro după ce s-a îndrăgostit de o româncă. Cum l-a păcălit
17:01 - Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică: Atacul cibernetic asupra Electrica a aparţinut grupării Lynx Ransomware
16:59 - Cunoscut epidemiolog din România, despre Boala X: „Rata de mortalitate este 7,6%. La COVID era de 1%”. Care sunt cele mai frecvente simptome
16:43 - Prima reacție a lui Clotilde Armand după pierderea procesului cu ANI: „Justiția lui Ciolacu funcționează” / „Voi ataca decizia la instanțele europene”
16:42 - Macron și Tusk vor discuta despre o forță de menținere păcii în Ucraina, cu 40.000 de trupe străine
16:36 - Diana Stoica, despre discuțiile dintre partidele pro-europene: “Suntem în etapa în care stabilim ce vrem să facem împreună, să punem niște baze solide, un calendar cu niște măsuri concrete pe care să le luăm” (VIDEO)
16:29 - Ghețarii din Italia au continuat să se retragă în 2024. Întregul arc alpin se topește