Primăria Sectorului 4: Studiul de Prefezabilitate al extinderii magistralei M2 până în comuna Berceni a fost finalizat! Noul traseu va putea deservi aproximativ 10.000 de călători pe zi

Primăria Sectorului 4: Studiul de Prefezabilitate al extinderii magistralei M2 până în comuna Berceni a fost finalizat! Noul traseu va putea deservi aproximativ 10.000 de călători pe zi
Foto: captură video Primaria Sectorului 4

Studiul de Prefezabilitate al extinderii magistralei M2 până în comuna Berceni a fost finalizat, a anunțat Primăria Sectorului 4, care a precizat că noul traseu se va întinde pe trei kilometri și va putea deservi circa 10.000 de călători în fiecare zi.

Primăria Sectorului 4, detalii despre extinderea magistralei M2 până în comuna Berceni

Noul traseu al magistralei M2 pleacă de la stația Tudor Arghezi și va avea trei stații prevăzute cu două linii destinate traficului de călători. Cei trei kilometri vor putea fi parcurși în 10 minute, în contrast cu situația din prezent, când distanța este parcursă, la orele de vârf, în 30-40 de minute.

„Acestea sunt câteva dintre concluziile Studiului de Prefezabilitate, pe care Primăria Sectorului 4 l-a contractat, în vederea realizării lucrărilor efective de extindere a magistralei care face legătura între nordul și sudul orașului. Studiul a fost realizat pe baza unei analize multicriteriale, care a vizat nu mai puțin de 24 de caracteristici tehnice, sociale, economice, de mediu, de performanță energetică și financiară și a vizat, într-o primă fază, identificarea celui mai eficient și oportun corridor, respectiv sistem de transport, pentru a interconecta Capitala cu localitățile învecinate din zona de sud”, spune Primăria Sectorului 4.

Anticipând tendințele de dezvoltare a zonei de sud pentru următorii 20 de ani, au fost analizate trei potențiale opțiuni de traseu: cu metroul (subteran și suprateran), cu tramvaiul și cu autobuzul (suprateran).

Ulterior, au fost evaluate criterii ca lungimea traseului, durata de deplasare, fluidizarea și siguranța traficului, impactul zgomotelor și al emisiilor poluante asupra rezidenților, raportul beneficiu-cost, dar și potențialul de dezvoltare, astfel că varianta de transport cu metroul s-a dovedit a fi opțiunea strategică recomandată, obținând, de altfel, cel mai mare punctaj dintre variantele analizate.

Studiul arată că traseul dintre stații poate fi parcurs în cel mai scurt timp cu metroul, față de tramvai și autobuz. Totodată, infrastructura de metrou poate asigura cea mai mare capacitate de transport, respectiv aproximativ 10.000 de călători pe zi, față de 5.200 călători pe zi și 2.800 călători pe zi în cazul utilizării tramvaiului sau a autobuzului.

„Astfel, odată edificată ca fiind cea mai eficientă soluție de transport pentru interconectarea comunei Berceni cu centrul Capitalei, opțiunea dezvoltării și, implicit, a folosirii metroului va fi aprofundată, în perioada următoare, în cadrul Studiului de Fezabilitate, care va oferi informații concrete referitoare la amplasamentele de stații, precum și la soluțiile tehnice recomandate pentru construcția efectivă a noilor stații de metrou ale magistralei M2”, se mai arată în același comunicat.

Primăria Sectorului 4 a vorbit și despre colaborarea interinstituțională.

„Menționăm faptul că, încă de anul trecut, a fost semnat un protocol de colaborare între Sectorul 4 al Municipiului București, Consiliul Județean Ilfov, Ministerul Transporturilor și Metrorex S.A. în vederea prelungirii magistralei M2 până în comuna Berceni, dincolo de Șoseaua de Centură a Capitalei, în continuarea stației de metrou Tudor Arghezi, pe care Primăria Sectorului 4 o construiește pe Șoseaua Berceni și ale cărei lucrări se apropie de final”, a mai spus Primăria Sectorului 4.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`