Primul tren electric din România, testat în Predeal. Pe ce rută va circula și ce viteză poate prinde

Primul tren electric din România, testat în Predeal. Pe ce rută va circula și ce viteză poate prinde
Sursa Foto: ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară

Fabricat în China, primul tren electric, de mare viteză din România a fost deja testat în gara de la Predeal. Trenul poate prinde o viteză de 160 kilometri pe oră și va circula pe ruta Brașov – București – Constanța.

Trenul electric care a ajuns la noi în țară are anul de fabricație 2021 și este o colaborare între românii de la Astra Vagoane și producătorul chinez Qingdao Sifang. Trenul se află încă într-un proces de certificare și autorizare, finalizat în proporţie de 80-90%, a transmis Marian Mihail Călin, director general Astra Vagoane Călători, potrivit Profit.ro.

Valoarea contractului încheiat și ce prevede acesta

Cu o valoare de 4,5 miliarde de lei, contractul încheiat prevede achiziția a 40 astfel de unități rame electrice regionale, cât și mentenanța lor pe perioadă de 15 ani. Prețul ofertat per garnitură, incluzând și instruirea personalului, a fost de 23.487.400 lei.

Termenul de livrare este de 32 de luni, de la data semnării contractului.

Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operațional Infrastructură Mare – POIM , iar cofinanțarea este asigurată de la bugetul de stat. ARF are calitatea de beneficiar direct în cadrul POIM, potrivit Click.

Ce declara Ministrul Transporturilor în luna iulie

„De 25 de ani, nu s-a cumpărat niciun tren nou, în România. Acum, sunt în licitaţie 160 de garnituri de tren noi, care vor veni în perioada următoare”, a transmis Sorin Grindeanu, într-o conferinţă de presă, potrivit Click.

Ministrul susţinea, atrăgea atenția unui alt aspect foarte important, în ceea ce privește buna funcționare a transportului feroviar: modernizarea infrastructurii.

„Nu e destul, că degeaba ai tren nou dacă nu ai infrastructura care să ţină şi să meargă. Toate tipurile de transport din România sunt necesare”, a mai spus Sorin Grindeanu.

În general, locomotivele operate de CFR Călători sunt foarte vechi, fabricate în anii 1970, cu motoare diesel Sulzer, consumator de multă energie și foarte poluante.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`