Fabricat în China, primul tren electric, de mare viteză din România a fost deja testat în gara de la Predeal. Trenul poate prinde o viteză de 160 kilometri pe oră și va circula pe ruta Brașov – București – Constanța.
Trenul electric care a ajuns la noi în țară are anul de fabricație 2021 și este o colaborare între românii de la Astra Vagoane și producătorul chinez Qingdao Sifang. Trenul se află încă într-un proces de certificare și autorizare, finalizat în proporţie de 80-90%, a transmis Marian Mihail Călin, director general Astra Vagoane Călători, potrivit Profit.ro.
Cu o valoare de 4,5 miliarde de lei, contractul încheiat prevede achiziția a 40 astfel de unități rame electrice regionale, cât și mentenanța lor pe perioadă de 15 ani. Prețul ofertat per garnitură, incluzând și instruirea personalului, a fost de 23.487.400 lei.
Termenul de livrare este de 32 de luni, de la data semnării contractului.
Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operațional Infrastructură Mare – POIM , iar cofinanțarea este asigurată de la bugetul de stat. ARF are calitatea de beneficiar direct în cadrul POIM, potrivit Click.
„De 25 de ani, nu s-a cumpărat niciun tren nou, în România. Acum, sunt în licitaţie 160 de garnituri de tren noi, care vor veni în perioada următoare”, a transmis Sorin Grindeanu, într-o conferinţă de presă, potrivit Click.
Ministrul susţinea, atrăgea atenția unui alt aspect foarte important, în ceea ce privește buna funcționare a transportului feroviar: modernizarea infrastructurii.
„Nu e destul, că degeaba ai tren nou dacă nu ai infrastructura care să ţină şi să meargă. Toate tipurile de transport din România sunt necesare”, a mai spus Sorin Grindeanu.
În general, locomotivele operate de CFR Călători sunt foarte vechi, fabricate în anii 1970, cu motoare diesel Sulzer, consumator de multă energie și foarte poluante.