S-a redeschis circulația pe Transfăgărășan. Avertismetele autorităților

S-a redeschis circulația pe Transfăgărășan. Avertismetele autorităților

La două săptămâni de la redeschiderea Transalpinei, Compania Națională de Infrastructură Rutieră (CNAIR) a anunțat vești bune și pentru turiștii care intenționează să ajungă pe Transfăgărășan. Astfel, circulația pe una dintre cele mai spectaculoase șosele montane din Europa s-a redeschis.

De luni se poatecircula din nou pe Transfăgărășan, între Piscul Negru și Bâlea Cascadă. Drumul va fi deschis doar ziua, pentru toate categoriile de autovehicule, în intervalul orar 07:00-21:00. De asemenea, autoritățile avertizează că în zonă sunt mulți urși.

Cei care vor călători pe Transfăgărășan sunt sfătuiți să nu se depărteze foarte mult de autoturisme, la popasuri, să nu se apropie de animalele sălbatice, să nu le hrănească și să informeze imediat autoritățile cu privire la prezența acestora.

În plus, șoferilor li se recomandă să circule prudent, să adapteze viteza în funcție de condițiile meteo, cu atât mai mult pentru zilele următoare, în condițiile în care de miercuri, inclusiv în weekend, se anunță precipitații.

Transfăgărășanul și Transalpina, două atracții turistice importante pentru România

Transfăgărășanul, renumit pentru peisajele sale superbe, a fost construit pe vremea lui Nicolae Ceaușescu, în perioada 1970-1974. Numit oficial Drumul Național 7C, acesta este unul dintre cele mai frumoase drumuri din România și din Europa. Britanicii de la Top Gear l-au numit „cel mai tare drum” pe care merită să șofezi. Șoseaua începe în comuna Bascov, județul Argeș de lângă orașul Pitești, în direcția orașului Curtea de Argeș și se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara și traversează axa nord-sud a Munților Făgăraș.

Transalpina după numele popular, DN67C este cea mai înaltă șosea din România. Ajunge la 2.145 metri la Pasul Urdele. Drumul are o lungime de 148 de kilometri, localizat în Munții Parâng și străbate 4 județe: Gorj, Vâlcea, Sibiu și Alba. Transalpina a fost construită de armatele române în 1930, pavată cu pietre, în timpul Regelui Carol al II-lea.