Senatorii, pudici, au respins propunerea prin care „Educația pentru sănătate” trebuia să devină materie obligatorie: Elevii ar fi învăţat despre viaţa sexuală, efectele consumului de droguri și igienă personală

Senatorii, pudici, au respins propunerea prin care „Educația pentru sănătate” trebuia să devină materie obligatorie: Elevii ar fi învăţat despre viaţa sexuală, efectele consumului de droguri și igienă personală
Foto: Radio Unirea

Senatorii au votat, marți, împotriva transformării disciplinei „Educaţie pentru sănătate” din materie opţională, în materie obligatorie.

Fostul ministru al Educației Ecaterina Andronescu, în mandatul căreia a fost introdus în Educației acest opțional, a declarat că inițiativa doctorului tudor ciuhodaru nu avea șanse să fie votată deoarece s-ar fi creat “un precedent și s-ar fi putut interveni oricând în acest sens”.

„Schimbările de curriculum se fac de către Ministerul Educaţiei prin Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE), ai cărui experţi realizează curricula şi programele şcolare. Dacă s-ar fi votat pozitiv ca o materie să fie introdusă în şcoli prin lege, s-ar fi creat un precedent şi s-ar putea interveni oricând în acest sens”, susţine Ecaterina Andronescu, preşedintele Comisiei pentru Învăţământ de la Senat, scrie Adevărul.

La această materie elevii ar fi învăţat despre viaţa sexuală, efectele consumului de droguri, igienă personală şi despre cum să prevină unele boli grave.

Medicul Ciuhodaru și-a motivat inițiativa prezentând statistici conform cărora România este pe primul loc în Europa la mortalitate cauzată de întreruperi de sarcină, la avorturi primitive, la bolnavii de hepatita B şi C, la bolnavii de tuberculoză, la cancerul de col uterin, la incidenţa bolilor cardio-vasculare şi suntem pe ultimul loc la donatori de organe şi la prevenirea gripei. Tot în motivaţie se arată că toate aceste afecţiuni sunt cauzate de factori care se pot corecta printr-o educaţie corespunzătoare. Este vorba de fumat, alimentaţie nesănătoasă, sedentarism, obezitate şi relaţii sexuale neprotejate.

În Finlanda, educaţia pentru sănătate este inclusă în orele de biologie la clasele primare, iar mai târziu se predă separat ca Educaţie pentru sănătate. În Franţa, Educaţia sexuală se predă în şcoli din 1973, iar unităţile de învăţământ le dau adolescenţilor prezervative încă din clasele a VIII-a şi a IX-a. În Germania, educaţia pentru sănătate este obligatorie din 1992, fiind iniţial introdusă în şcoli în 1970. Şi în Marea Britanie, educaţia pentru sănătate se predă obligatoriu în toate şcolile, mai scrie sursa citată.

În Finlanda, educaţia pentru sănătate este inclusă în orele de biologie la clasele primare, iar mai târziu se predă separat ca Educaţie pentru sănătate. În Franţa, Educaţia sexuală se predă în şcoli din 1973, iar unităţile de învăţământ le dau adolescenţilor prezervative încă din clasele a VIII-a şi a IX-a. În Germania, educaţia pentru sănătate este obligatorie din 1992, fiind iniţial introdusă în şcoli în 1970. Şi în Marea Britanie, educaţia pentru sănătate se predă obligatoriu în toate şcolile, aminteşte psihologul Mihai Copăceanu, care a studiat la universitate acolo. În alte părţi ale lumii, precum India sau ţările africane, educaţia pentru sănătate se concentrează mult pe prevenţia infectării cu virusul HIV.

Citeste mai mult: adev.ro/nnvh7

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`