Sfaturile nutriționiștilor pentru Postul Paștelui 2022. Lista alimentelor de care trebuie să ne ferim (VIDEO)

Sfaturile nutriționiștilor pentru Postul Paștelui 2022. Lista alimentelor de care trebuie să ne ferim (VIDEO)
Sfaturile nutriționiștilor pentru Postul Paștelui 2022. Nutriționiștii au explicat care sunt alimentele de care trebuie să ne ferim / Foto: Pexels.com

Românii au intrat în Săptămâna Mare, moment ce marchează și ultimele zile din Postul Paștelui. Imediat ce se încheie postul, românii se vor așeza la masa de Paște, masa festivă de pe care nu pot lipsi drobul, ouăle vopsite și cozonacii.

Preparatele tradiționale sunt în fiecare nelipsite de masă, iar românii se bucură de ele în compania celor dragi. Totuși, nutriționiștii recomandă echilibru și în special cumpătare atunci când vine vorba despre alimentele tradiționale de sărbători. Medicul nutriționist Diana Artene a explicat, la Știrile B1 TV ce trebuie să știe românii care țin post și mai ales care sunt alimentele pe care ar trebui să le evite.

Ce sfaturi au nutriționiștii pentru Postul Paștelui

Nutriționistul Diana Artene a vorbit despre tot ce ar trebui să știe românii înainte de masa de Paște. Medicul a oferit o serie de recomandări privind alimentația, mai ales după ce oamenii s-au confruntat cu câteva săptămâni bune în care nu au consumat carne, lactate sau ouă, având în vedere că a fost post.

„Este recomandat, pentru persoanele care au ținut post, să practice moderația și în ultimele zile, înainte de masa pascală, chiar dacă este un pic mai dificil și poate au obosit.

Asta înseamnă, să nu uite să consume proteine la fiecare masă, de origine vegetală. Mă refer la leguminoase, fasole, mazăre, linte, năut, humus la nuci crude și să nu considere faptul că un aliment de origine vegetală, care este permis în post poate fi consumat oricum și oricând doar pentru că este post.

Există și alimente de origine vegetală care nu sunt sănătoase, care conțin margarină, care sunt prăjite și așa mai departe. Pentru ultima săptămână de post, nu uitați, încercați să consumați proteine de fiecare dată când vă hrăniți și încercați să evitați produsele vegetale cu ingrediente nocive”, a declarat nutriționistul pentru B1 TV.

Mezelurile și dulciurile de post, alimentele problemă

Mezelurile și dulciurile de post nu sunt cele mai bune alegeri pentru români, chiar dacă pot o fi o alegere tentantă.

Mezelurile și dulciurile de post sunt la fel de nesănătoase ca orice alte alimente care au tot felul de adaosuri. Dacă vrem să fie sănătoase, optim ar fi să fie făcute acasă sau cumpărate de la diverși producători care respectă rețetele clasice și care nu folosesc siropuri de floctoză glucoză, margarină.

Aceste lucruri, disponibile la orice colț de stradă, pot crea dezechilibre metabolice, care să contribuie la îngrășatul de după acest post. Tulburările pe partea de apetit pot să fie pe termen lung”, a mai adăugat nutriționistul Oana Artene, pentru B1 TV.

De ce alimente trebuie să ne ferim în Postul Paștelui

Medicul nutriționist a explicat și care sunt alimentele de care trebuie să se ferească românii în Postul Paștelui și mai ales ce efecte pot avea acestea dacă sunt consumate pe termen lung.

Trebuie să ne ferim de alimentele care sunt extrem de procesate, precum mezeluri de post sau dulciuri de post care arată mai bine decât ar putea să arate în mod natural, dar de fapt altă problemă ce duce la îngrășat în post este ciugulitul. Mesele din post, din cauza aportului scăzut de proteine, vin cu o capacitate scăzută de sațietate.

Oamenii nu se satură sau li se face foame mai repede și sunt tentați să ciugulească (…) cei care țin post ar putea să aleagă să nu ciugulească între mese, dând dovada de disciplină”, a mai explicat medicul nutriționist.

Urmăriți B1TV.ro și pe