Contractul cu firma franceză care asigură mentenanța la metrou a expirat, iar sindicaliștii de la Metrorex amenință cu greva dacă nu se revine la vechea formulă în care angajații de la uzina de reparații și depouri revin la Metrorex. Contractul a fost atribuit prin licitație acum 17 ani și este deja expirat. Sindicaliștii spun că firma franceză a înjumătățit numărul de angajați și că percepe 42 de milioane de euro pe an pentru serviciile de mentenanță care sunt asigurate de foștii angajați Metrorex care lucrau și înainte în uzina de reparații și depouri. Tot ei spun că atunci când mentenanța și reparațiile erau asigurate de Metrorex chetuielile nu depășeau 12 milioane de euro asta în condițiile în care parcul avea doar trenuri vechi.
’’Iată că am ajuns într-o situație fără precedent, după 40 de ani de activitate, și mă refer la faptul că începând cu data de 1 ianuarie 2020, conform contractelor în derulare, nu se știe cine va asigura mentenanța trenurilor de metrou. Un contract desfășurat cu firma franceză Alstom de 17 ani a expirat în acest moment” a anunát liderul sindicatelor din Metrorex Ion Rădoi.
Reprezentanții spun că fără mentenanță trenurile nu pot circula mai mult de câteva zile pentru că verificarea lor se face o dată pe săptămână. Zilnic 700.000 de călători utiliează metroul iar compania are 83 de trenuri în circulație dintre care 80% sunt din 2005 sau după. Angajații amenință cu greva dacă în urma negocierilor nu li se dau asigurări că se vor lua măsuri