Instagram începe să testeze utilizarea inteligenței artificiale pentru a determina dacă copiii mint cu privire la vârsta lor în aplicație, a declarat luni compania-mamă Meta Platforms, potrivit cbsnews.
Meta folosește AI pentru a determina vârsta oamenilor de ceva timp, a spus compania, dar aplicația de partajare a fotografiilor și a videoclipurilor va căuta acum „proactiv” conturi pentru adolescenți despre care suspectează că aparțin adolescenților, chiar dacă aceștia au introdus o dată de naștere inexactă atunci când s-au înscris.
Dacă se stabilește că un utilizator selectează o vârsta falsă, contul va deveni automat un cont pentru adolescenți, care are mai multe restricții decât un cont pentru adulți.
Conturile pentru adolescenți sunt private în mod implicit. Mesajele private sunt restricționate, astfel încât adolescenții le pot primi doar de la persoanele pe care le urmăresc sau la care sunt deja conectați. „Conținutul sensibil”, cum ar fi videoclipurile cu oameni care se luptă sau cei care promovează proceduri cosmetice, vor fi limitate, a spus Meta. Adolescenții vor primi, de asemenea, notificări dacă sunt pe Instagram mai mult de 60 de minute și va fi activat un „mod inactiv” care dezactivează notificările și trimite răspunsuri automate la mesajele directe de la ora 22:00. până la ora 7 a.m.
Meta spune că își antrenează AI-ul să caute semnale, cum ar fi tipul de conținut cu care interacționează contul, informațiile de profil și când a fost creat contul, pentru a determina vârsta proprietarului.
Măsurile sporite ajung pe măsură ce companiile de rețele sociale se confruntă cu un control sporit asupra modului în care platforma lor afectează sănătatea mintală și bunăstarea utilizatorilor mai tineri. Un număr tot mai mare de state încearcă, de asemenea, să adopte legi de verificare a vârstei, deși s-au confruntat cu provocări judecătorești.
Meta și alte companii de rețele sociale susțin ca magazinele de aplicații să aibă responsabilitatea de a verifica vârstele pe fondul criticilor că nu fac suficient pentru a face produsele lor sigure pentru copii – sau să verifice că niciun copil sub 13 ani nu le folosește.