O studentă de 25 de ani este pe punctul de a revoluționa medicina modernă. Tânăra a descoperit cum pot fi distruse bacteriile rezistente la antibiotice

Foto: telegraph.co.uk

Rezistența bacteriilor la antibiotice a devenit o problemă atât de gravă încât Națiunile Unite au declarat-o ”amenințare fundamentală” pentru sănătatea globală. Speranța vine, însă, de la o studentă de 25 de ani, care este foarte aproape de a găsi o modalitate de distrugere a acestor bacterii.

Aceste superbacterii deja omoară în jur de 70.000 de oameni anual, dar un studiu recent arată că numărul victimelor ar putea ajunge la 10 milioane până în 2050.

Dar Shu Lam, o studentă de la Universitatea din Melbourne, a creat un polimer în formă de stea care poate distruge tulpinile a șase bacterii diferite fără antibiotice, numai prin simpla rupere a pereților celulari, informează The Telegraph.

”Am descoperit că polimerii țintesc bacteria și o pot ucide în mai multe feluri. Una dintre metode este aceea de a rupe pur și simplu peretele celular. Asta determină bacteria să înceapă să se autodistrugă”, a explicat Lam pentru The Telegraph.

În plus, spre deosebire de antibiotice, tratamentul dezvoltat de ea nu afectează și celulele sănătoase.

Rezultatele lui Lam au fost publicate deja în Nature Microbilogy și oamenii de știință consideră deja că este vorba despre ”o descoperire care ar putea schimba fața medicinei moderne”.

Studenta nu a reușit până acum decât să facă mai multe teste în laborator și pe șoareci, dar de fiecare dată polimerii în formă de stea au reușit să distrugă bacteriile, iar acestea din urmă nici nu au dezvoltat în timp o rezistență la tratamentul lui Lam.