Cîmpeanu, despre rezultatele la Evaluarea Națională: „Parcă am fi două țări diferite – urban și rural” / Despre meditații: E și de bun simț să nu faci meditații cu proprii elevi de la clasă. Vom interzice acest lucru prin lege (VIDEO)

Cîmpeanu, despre rezultatele la Evaluarea Națională: „Parcă am fi două țări diferite - urban și rural” / Despre meditații: E și de bun simț să nu faci meditații cu proprii elevi de la clasă. Vom interzice acest lucru prin lege (VIDEO)
Foto: Guvernul României / Facebook

Sorin Cîmpeanu (PNL), ministrul Educației, a declarat vineri, pentru B1 TV, că la Evaluarea Națională notele sub 5 în mediul rural au fost de trei ori mai multe decât notele sub 5 în mediul urban. „Parcă am fi două țări diferite – urban și rural”, a remarcat ministrul. Cîmpeanu a spus că s-a ajuns aici și pentru că părinții din mediul urban au avut resurse financiare să-și trimită copiii la meditații.

Ministrul Educației a declarat că nu are o problemă cu această formă de pregătire a copiilor, dar nu vrea ca profesorii să dea meditații propriilor elevi de la clasă. „E o chestiune de bun simț”, a punctat acesta. Cîmpeanu a mai afirmat că a propus ca în noua lege a Educației profesorilor să le fie interzis să facă meditații cu proprii elevi.

Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „News Pass”, moderată de Laura Chiriac pe B1 TV.

Cîmpeanu, despre rezultatele la Evaluarea Națională: Notele sub 5 în rural, de trei ori mai multe decât notele sub 5 în urban

„Sunt adeptul principiului conform căruia școala, ce înveți în clasă, fără meditații și chiar fără teme acasă, trebuie să-ți asigure o notă peste pragul minim la Evaluarea Națională, trebuie să-ți asigure o notă medie. Dar ce înveți în clasă, fără teme, fără meditații.

Nu poți să oprești un părinte în dorința lui de a asigura copilului o pregătire mai bună. Deci meditațiile le înțeleg ca fiind normale pentru a realiza performanțe. Investiții în educația copilului.

Din păcate, însă, pe un alt palier, prioada de criză amplifică diferențele între cei care sunt și cei care nu sunt pregătiți. Cu alte cuvinte, o perioadă de criză precum cea pe care am traversat-o a accentuat diferențele. Copiii din mediul rural, care nu au avut acces la școală, la meditații, au fost și mai slabi.

Amintesc cu tristețe că notele sub 5 în rural au fost de trei ori mai multe decât notele sub 5 în urban. Pe de altă parte, elevii care au fost buni și care au putut fi pregătiți și cu meditații au devenit mai buni.

Faptul că avem 2.966 de note de 10 la Matematică e îmbucurător și peste așteptări. Avem copii buni, bine pregătiți. La asta a contat și meditațiile care sunt mult mai prezente în mediul urban, de unde și acest decalaj între mediul urban și rural.

Am spus-o cu tristețe: parcă am fi două țări diferite – urban și rural. Se vede asta din analiza pe care am făcut-o”, a declarat ministrul Educației.

Cîmpeanu, despre meditațiile date de profesori elevilor

Ministrul a afirmat apoi că va fi interzis prin lege ca profesorii să dea meditații propriilor elevi de la clasă.

Întrebat despre o eventuală impozitare a meditațiilor, Cîmpeanu a răspuns: „Nu e subiectul Ministerului Educației, dar pe noi ne interesează să nu faci meditații cu elevii de la clasă, că asta intră în conflict de natură etică”.

„E un conflict flagrant de natură etică, nu mai poți să asiguri obiectivitatea evaluării elevilor de la clasă dacă faci meditații cu unii dintre ei. Cu risul de a supăra, am propus deja în proiectul de Lege a Educației, care transpune ”România Educată” această interdicție cu sancțiunile de rigoare. Am inclus și mecanisme pentru această interdicție, care a existat din 2018 la nivel de Ordin de ministru. Acum am ridicat-o la nivel de lege. Nu a fost respectată și trebuie respectată”, a continuat Cîmpeanu.

Acesta a precizat că va exista și o Autoritate pentru inspecție școlară, care va analiza posibilele cazuri de încălcare a acestei prevederi.

„E și de bun simț să nu faci meditații cu proprii elevi de la clasă. Poți să faci meditații, dar nu cei de la clasa ta”, a insistat Cîmpeanu.

Urmăriți B1TV.ro și pe