Majoritatea românilor preferă mașinile nemțești second hand, însă există și mărci în cazul cărora maşina nouă este preferată în locul celei second-hand.
Potrivit economica.net, la o maşină nouă, în ţara noastră se înmatriculează alte trei autoturisme la mâna a doua.
Există mărci pentru care numărul de înmatriculări de maşini noi este mai mare faţă de cel al înmatriculărilor de autoturisme second-hand. Statistica nu se referă la mărcile foarte rare şi scumpe, iar datele sunt valabile pentru primele 11 luni ale anului în curs, arată sursa citată.
Dacia. Marca autohtonă şi-a găsit 20.500 de cumpărători care au dorit o maşină nouă. În aceeaşi perioadă, au fost înmatriculate doar 865 de maşini second-hand.
Hyundai. 2.300 de cumpărători au preferat o maşină noua sud-coreeană în 2014. Pe de altă parte, doar 759 de români au cumpărat un Hyundai second-hand.
Toyota. În cazul Toyota, aproape 2.100 de români au ales să înmatriculeze în acest an o maşină nouă. Numărul celor care au preferat o Toyota la mâna a doua a fost de 1.271.
Jeep. SUV-ul premium a fost preferat de 204 cumpărători în varianta nouă. Alţi 95 de români au cumpărat Jeep-uri vechi.
Nissan. Producătorul japonez, aflat în alianţa cu Renault, a găsit, în 2014, o mie de clienţi pentru un automobil nou în România, în primele 11 luni. Numărul maşinilor Nissan second-hand înmatriculate în aceeaşi perioadă de timp a fost de 1.047 unităţi.
Kia. În primele 11 luni ale lui 2014, 596 de români au ales să înmatriculeze un autoturism Kia nou. Numărul celor care au înmatriculat aceeaşi marcă auto, dar second-hand, a fost de 371, precizează sursa citată.