Compania Coca-Cola ntenţionează să investească patru miliarde de dolari în următorii trei ani în China, pentru dezvoltarea operaţiunilor companiei în cea de-a doua mare economie a lumii, potrivit Wall Street Journal.
Investiţiile vor viza deschiderea de fabrici de îmbuteliere, extinderea unor facilităţi existente, precum şi finanţarea unor iniţiative în activităţile de distribuţie, marketing şi dezvoltare de noi băuturi reci, a declarat Muhtar Kent, preşedinte şi director general al Coca-Cola.
„Este a treia mare piaţă pentru noi la nivel global şi înregistrează creşteri de peste 10%„, a spus el.
Totuși, compania nu are pe agendă achiziţii pe piaţa chineză.
„Nu mai intră în vederile noastre, întrucât avem un potenţial foarte ridicat de creştere organică„, a afirmat Kent.
Coca-Cola şi rivalul PepsiCo au investit masiv în China, unde ambele companii înregistrează creşteri ale vânzărilor de peste 10%, odată cu extinderea bazei de consumatori în cea mai populată ţară din lume. Evoluţia din China a ajutat cele două companii să compenseze declinul înregistrat pe piaţa de origine, din Statele Unite.
China generează aproximativ 7% din vânzările Coca-Cola la nivel global. Cele mai mari două pieţe ale companiei sunt SUA şi Mexic. Producătorul de băuturi răcoritoare se apropie de finalul unui program de investiţii de 2 miliarde de dolari pe trei ani, anunţat în 2009. De fapt, în această perioadă, Coca-Cola a cheltuit 3 miliarde de dolari, a spus Kent.