Parlamentul European propune eliminarea dublului standard de calitate a produselor comercializate în Vestul și Estul Uniunii Europene. Practicile privind vânzarea pe piețe diferite , sub același brand și fără atenționări suplimentare a produselor cu conținut diferit de zahăr, sare sau grăsimi pot deveni astfel istorie.
Opinia Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică și Siguranța alimentară din cadrul Parlamentului European subliniază faptul că producătorii nu ar mai trebui să fie lăsați să pună pe piețe diferite produse cu conținut diferit sub același brand și în același ambalaj.
„Comisia subliniază faptul că argumentele referitoare la preferințele consumatorilor și la reformularea alimentelor (reducerea cantității de sare, zahăr, grăsimi saturate din alimentele procesate) nu ar trebui să fie folosite ca scuză pentru a plasa pe piață produse cu dublu standard de calitate. Comisia consideră că produsele comercializate pe piața unică într-un anumit tip de ambalaj ar trebui să aibă aceeași compoziție în fiecare stat membru, iar consumatorii ar trebui să fie infornați în mod corespunzător cu privire la orice modificare a compoziției comparativ cu rețeta inițială”, se menționează în raportul Comisiei pentru Mediu din Parlamentul UE, potrivit economica.net.
Aceasta propunere va fi analizată ulterior de către Comisia pentru Piața Internă și Protecția Consumatorilor, Comisia responsabilă de reglementarea dublului standard de calitate urmând a fi supusă la votul final din plen.
Dacă această propunere va fi reglementată, impactul ar putera fi major pentru unii giganți din industria alimentară precum Coca Cola.
„Reţeta (Coca Cola n.red) este aceeaşi. Poate diferi doar sistemul de îndulcire”, declara acum câțiva ani Marian Naiman, director de calitate şi scientific and regulatory affairs al Coca Cola. Spre exemplu, în România la fel ca în Franţa sau Germania se foloseşte zahărul din sfeclă sau trestie de zahăr. În schimb, în SUA, Canada, Bulgaria, Ungaria, Croaţia se foloseşte fructoza din porumb. „Sunt foarte multe considerente care se iau în calcul atunci când se decide ce îndulcitor va fi folosit. Sunt raţiuni de marketing, se ţine cont de ingredientele care pot fi disponibile pe acea piaţă, de logistică. O astfel de decizie este luată de fiecare ţară în parte”, susţine Miruna Smeureanu, Public Affairs&Communication Manager România.