Printr-un recent Proiect de Ordonanță de Urgență, Ministerul Finanțelor interzice contractarea serviciilor de consultanţă şi asistenţă juridică în instituţiile publice, regiile autonome şi companiile naţionale care deja au personal propriu de specialitate. Același instituții sunt obligate să diminueze cu 30% cheltuielile de personal şi deplasări, relatează Mediafax.
Doar în situaţii temeinic justificate, în care activităţile juridice de consultanţă, asistenţă şi/sau reprezentare nu pot fi asigurate de către personal de specialitate juridică angajat în aceste entităţi, pot fi achiziţionate servicii de această natură numai cu aprobarea Guvernului, pentru autorităţi centrale, regii autonome şi companiile naţionale, respectiv a Consiliilor locale sau judeţene, pentru autorităţile şi regiile locale, se mai arată în documentul aprobat de Executiv.
Măsurile sunt necesare ”pentru reducerea cheltuielilor efectuate din fonduri publice, pentru creșterea gradului de transparență a acestora, precum și pentru clarificarea unor aspecte insuficient reglementate prin actele normative în vigoare.”
Instituțiile menționate care au înregistrat pierderi în anul precedent nu mai pot achizitiona tipărituri și alte bunuri pentru zile festive și onomastice, excepție făcând evenimente care implică participarea unor funcționari de rang înalt.
În cazul deplasărilor în străinătate, acestea pot fi efectuate de delegații formate din maxim două persoane, se mai arată în același document.