Numărul navelor care transportă marfă pe Marea Roșie a scăzut cu 60%, iar întreruperea transportului pe acea rută ar putea dura luni de zile

Numărul  navelor care transportă marfă pe Marea Roșie a scăzut cu 60%, iar întreruperea transportului pe acea rută ar putea dura luni de zile
captură YT

Prețul petrolului a crescut vineri cu 2% după loviturile asupra Yemenului efectuate de SUA și Marea Britanie, țițeiul Brent a ajuns la aproape 79 de dolari pe baril. Atacul s-a adăugat la îngrijorările cu privire la impactul potențial pe care un conflict mai extins din Orientul Mijlociu l-ar putea avea asupra livrărilor de petrol din regiune.

Criza din Marea Roșie ar putea duce la inflație și lipsă de stocuri

Un raport al institutului economic german a constatat că numărul de nave transportoare care călătoresc zilnic prin Marea Roșie a scăzut cu 60%, de la 500.000 în noiembrie la 200.000 luna trecută.

Săptămâna trecută, Maersk, compania de transport maritim responsabilă pentru deplasarea a 20% din comerțul global în fiecare an, și-a deturnat navele în jurul vârfului sudic al Africii, după ce două dintre navele sale au fost atacate în decembrie.

Vincent Clerc, directorul executiv al Maersk, a declarat joi că întreruperea transportului pe Marea Roșie ar putea dura luni de zile. Atacurile militanților Houthi au fost „brutale și puternice” și ar putea duce la o inflație suplimentară în economia globală, a adăugat el.

Comercianții cu amănuntul au spus că problemele din Marea Roșie ar putea duce la probleme de inflație și lipsă de stocuri plus concedieri dacă navele cu containere continuă să fie nevoite să devieze în jurul Africii.

Marks & Spencer a spus că disponibilitatea unor articole, în principal îmbrăcăminte, ar putea fi afectată în februarie și martie. Livrările de alcool ar putea fi, de asemenea, întrerupte.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`