Leon, primul tren construit integral în România, va fi prezentat joi, la Salonul Regal din Gara de Nord. După ceremonia oficială, trenul va parcurge un traseu simbolic între Gara de Nord și Gara Băneasa.
Trenul Leon este automotor DMU (Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România, la Pașcani, de Electroputere VFU, o companie membră a Grampet Group. El va fi prezentat în cadrul unei ceremonii care va avea loc la Salonul Regal din Gara de Nord.
„Trăim un moment istoric – nu doar pentru Grampet Group şi Electroputere VFU Paşcani, ci pentru întreaga industrie feroviară din România. Leon este dovada vie că tradiţia şi tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susţinute de pasiunea şi dedicarea unei echipe extraordinare. Împreună, am reuşit să demonstrăm că spiritul ingineriei româneşti nu s-a stins niciodată – a rămas tăcut, aşteptând doar momentul în care să strălucească din nou, a afirmat Gruia Stoica, Preşedinte Grampet Group, citat într-un comunicat de presă.
Potrivit sursei citate, trenul automotor Leon este certificat CE şi poate circula oriunde în Europa, dat fiind că are peste 30.000 de km de teste la activ. Noul tren are un design modern şi confortabil, dispunând de numeroase facilități ce respectă standardele europene în materie de siguranţă şi calitate. este compus din trei vagoane și dispune de 145 de locuri – 11 VIP şi 134 pentru clasa a II-a.
„Vagoanele sunt izolate fonic şi dotate cu sistem de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane care permit comunicarea directă cu mecanicul în caz de urgenţă şi sisteme audio-vizuale de informare”, se mai precizează în comunicat.
Leon este echipat cu facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă – rampe speciale de acces şi alte spaţii dedicate cu precădere lor. Totodată, călătorii vor avea la dispoziţie spaţii speciale pentru bagajele voluminoase şi depozitarea bicicletelor. De asemenea, vagoanele sunt prevăzute cu ferestre panoramice, măsuţe rabatabile şi lumini de citit, prize de 230V şi USB pentru alimentarea dispozitivelor.
Grampet Group activează de peste 25 de ani pe piaţa locală şi europeană, desfășurând afaceri în Bulgaria, Ungaria, Croaţia, Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia şi Macedonia. Grampet este cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din Europa Centrală şi de Sud-Est. Operează 450 de locomotive, 20.000 de vagoane şi transportă anual peste 15 milioane de tone de marfă.
Grampet deţine cel mai mare operator de transport feroviar de marfă – Grup Feroviar Român, 4 fabrici în România şi Ungaria, unde construieşte, repară şi modernizează vehicule feroviare şi 5 terminale logistice, situate la graniţele cu Ucraina şi Republica Moldova, precum şi în Nordul Bucureştiului.