3 sfaturi de la campioni pentru a avea o carieră sportivă strălucită

3 sfaturi de la campioni pentru a avea o carieră sportivă strălucită

Sportivii de top le prezintă uneori fanilor sfaturi cu privire la modul lor de viață, dezvăluind trucurile care le permit să-și optimizeze sesiunile de antrenament și performanța sportivă. Descoperă aici care sunt principalele 3 sfaturi pentru a avea o carieră sportivă strălucită.

1. Redu stresul pentru a-ți crește imunitatea

Este important să te antrenezi pentru a face performanță, dar trebuie să-ți reduci și stresul pentru a avea o imunitate puternică, spun sportivii profesioniști. Deși unii sportivi se laudă cu forța lor, cu rezistența, sănătatea și puterea corpului, totuși la un moment dat ei se plâng de scăderea imunității. Asta se întâmplă din cauza stresului și a supra antrenamentului.

Când apar semne de oboseală excesivă, de stres cronic și de supra antrenament, este cazul de a face o pauză, pentru că acestea pot fi foarte dăunătoare sănătății corpului. Suprasolicitarea apare atunci când procesele anabolice și catabolice sunt afectate. Despre catabolism se știe că este distructiv, iar despre anabolism se spune că are legătură cu procesele regenerative din organism.

Prin urmare, antrenamentul este indicat în mod regulat, dar nu atunci când corpul este deja foarte obosit. Dacă se continuă cu efortul, pot să apară tulburări de coordonare, procese inflamatorii și microtraumatisme musculare.

O altă consecință este scăderea imunității, pentru că supra antrenamentul duce la un exces de citokine, care vor stimula producția de cortizol. Citokinele interacționează și cu alte celule, iar în corp va scădea și nivelul imunoglobulinelor, deci sistemul imunitar va deveni mai slab.

2. Adoptă un plan strict de dietă

Deja se știe că sportivii au o dietă strictă, pe care de obicei o respectă. Ei sunt atenți la mâncarea pe care o consumă și de asemenea au grijă și de hidratarea organismului. Înainte de pregătirea unui eveniment sportiv important, cum ar fi o competiție sau o sesiune de antrenament, ei consumă anumite alimente care le oferă energie.

În opinia lor, pentru a deveni un sportiv cu o carieră strălucită, trebuie un program de dietă și de antrenament. Cei care stau și se relaxează și au o alimentație nesănătoasă, nu vor avea șanse să facă performanță.

3. Odihna

Pentru a face performanță sportivă, este nevoie de antrenament, dar și de odihnă. Sportivii care ignoră semnele supra antrenamentului ce apar brusc, pot avea rezultate mai slabe, ei se pot confrunta cu dificultăți mari în viitor, pentru că nu vor mai avea rezistența și forța necesară la antrenamente mari. În momentul în care ei nu acordă suficient timp odihnei pentru a se recupera, șansele de a performa sunt reduse.

Mulți sportivi profesioniști spun că timpul de odihnă este deosebit de important pentru recuperare după fiecare antrenament. Dacă ei nu țin cont de acest aspect și iau stimulente artificiale sau alte produse pentru a avea forță și energie, ajung după următoarele antrenamente să fie și mai obosiți decât ar trebui. În plus, nu mai au acea bucurie de altădată, își pierd motivația și simt o durere în corp, după efort, mai mare ca de obicei. Din cauza oboselii și a durerii (de umeri, spate, mușchi, articulații) ei nu mai reușesc să doarmă bine noaptea și astfel ajung să dezvolte și anumite tulburări de somn sau chiar să sufere de insomnie.

În revista Runner׳s World este scris faptul că tot mai mulți sportivi sunt interesați de produsele de tip ulei CBD, care îi ajută să se refacă mai repede după antrenamentele istovitoare și să-și îmbunătățească și performanța.

Potrivit cercetătorilor, uleiul CBD are numeroase beneficii și de aceea este folosit de sportivi:

  • Reduce inflamația în corp, deci ajută la recuperarea mai rapidă a mușchilor tensionați și suprasolicitați
  • Are efect calmat și deci poate îmbunătăți somnul și odihna
  • Combate iritabilitatea, starea de insomnie și alte tulburări de somn
  • Ameliorează durerea de orice fel (durerea de cap, durerea musculară și de articulații), poate fi un bun înlocuitor al medicamentelor, de tip ibuprofen sau aspirină
  • Reduce anxietatea și stresul, îi ajută pe sportivi să facă față presiunii create la antrenamente și competiții dificile.

Pentru creșterea imunității organismului, este recomandat și resveratrolul, care are proprietăți antioxidante puternice. Acesta este de 5 ori mai bun decât beta-carotenul și de 20 de ori mai puternic decât vitamina C, arată statisticile.

Ultima oră
00:15 - Judo: Alexandru Raicu a câștigat medalia de bronz la turneul de Grand Slam de la Paris
23:49 - Mai multe persoane s-au adunat în fața Spitalului Județean Satu Mare pentru a cere explicații despre moartea unei tinere gravide. Medicii spun că starea femeii s-a deteriorat rapid
23:10 - Marius Șumudică a revenit cu victorie în Turcia și a făcut spectacol la conferința de presă, dar e atacat de un fost translator: „Ne insultă țara pe la spate”
22:53 - Beatrice Mahler: Am triplat consumul de oxigen față de valul 3 / Măsurile suplimentare din spital ne creează o stare de confort care a lipsit în trecut
22:31 - Gina Pistol și fetița au plecat din casa lui Smiley
22:14 - Principalul suspect pentru uciderea parlamentarului britanic David Amess, audiat ore întregi de forțele antitero. BBC: Un nou atac terorist e încă „probabil” în Marea Britanie
21:43 - Manifestație împotriva fascismului la Roma, cu circa 200.000 de persoane. Demonstranții au cerut interzicerea grupului Forza Nuova (VIDEO)
21:17 - Vlad Voiculescu: Singura coaliție posibilă pentru USR PLUS, cea cu PNL și UDMR. Dacă nu se vor întoarce la negocieri până în cursul zilei de duminică, probabil veți vedea un guvern USR PLUS în Parlament (VIDEO)
20:58 - Un tânăr dat în urmărire națională a fost împușcat de polițiști. Bărbatul încercase să fugă de oamenii legii
20:41 - Alexandru Rafila: Ne așteptăm la un număr și mai mare de morți. Problema e durata valului 4, nu atingerea vârfului său