Cătălin Drulă, lider USR și fost ministru al Transporturilor, s-a arătat de părere că autocarele ar fi încăput în Pasajul rutier Unirii înainte de renovarea obiectivului de infrastructură. Deputatul a comentat accidentul de vineri din inima Capitalei, la Știrile B1 TV prezentate de Irina Petraru.
„Ce este foarte clar este că înainte de renovare nu se întâmplau astfel de incidente și îndrăznesc să presupun cu un grad mare de probabilitate că înainte de renovare autocarele ar fi încăput în pasaj și ar fi trecut prin acest pasaj. Nu îmi e foarte clar dacă ele ar trece și acum e posibil să treacă – și asta vă explic că cumva pare că nu se leagă ceea ce am spus eu, dar se leagă dacă suntem puțini atenți la toată această serie de declarații din ultimele patru luni”, a declarat fostul ministru al Transporturilor.
„Ne spune ISC în raportul din noiembrie că grinda de limitare, acel limitator care a produs tragedia de astăzi, este la 3,50 metri, că au verificat-o, dar în pasaj sunt 3,70 metri. În același timp, din declarații ale responsabililor Primăriei Sector 4, cea care s-a ocupat de lucrări, reiese că s-a redus gabaritul tunelului, deci înainte de renovare era chiar mai mare de 3,70 metri – cât, nu am acces la planuri să vă spun, dar așa aș putea să spun că vreo 20-30 de centimetri, din proiectul tehnic, au luat din fostul gabarit”, a continuat el.
„Ceea ce este foarte important și este foarte semnificativ pentru felul cum funcționează autoritățile românești, care ne spun, `noi am verificat, totul e OK, morții sunt de vină sau, mă rog, cine i-a pus în situația respectivă` – și înainte de renovare era un semn de 3,50 metri pe acel limitator, dar eu sunt gata, sau haideți să formulez altcumva, sunt foarte convins că acel limitator avea doar semnul de 3,50 metri, dar în mod fizic gabaritul era mult mai mare, probabil 3,70 metri, 3,80 metri”, a adăugat Cătălin Drulă.
„Se vede foarte bine pe pozele luate de la mașinile Google timp de 10 ani, până la renovare, acel limitator deși avea semnul de 3,50 metri probabil ca un fel de descurajare a intrării mașinilor înalte de tip TIR, autocar ș.a.m.d., el nu era în realitate fizic la acea înălțime. Acum, prin renovarea pasajului, s-a redus la acești 3,70 metri pe care îi știm de la ISC, s-a pus de data aceasta grinda fix la 3,50 metri, s-a schimbat un comportament în care autocarele știau că pot trece prin acest pasaj, iar situația este cea pe care o vedem, adică niște oameni mor. Nu putem să ridicăm din umeri!”, a mai spus liderul USR.