Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a vorbit luni, pentru B1 TV, despre datoria curentă de miliarde pe care o avea Primăria Generală la finalul mandatului Gabrielei Firea (PSD), a explicat de ce nu a vorbit despre acest lucru la începutul mandatului său, și a dat exemplu ce se putea face cu acești bani. PMB nu mai e cu conturile blocate, așa că face investiții, unele dintre ele ținând de rețeaua de tramvaie, despre care a vorbit Nicușor Dan.
Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii Special B1, moderată de Oana Stănciulescu pe B1 TV.
„Datoria curentă pe care am găsit-o (…) – adică oricare din oamenii ăia cărora noi le datoram bani putea să vină să blocheze conturile, așa cum unii au și făcut; când eu am venit în Primărie, aveam conturile blocate, puteam să plătim salariile, dar nu și investițiile (…) – cu totul 3 miliarde de lei, în condițiile în care bugetul era de 4 miliarde.
Nu puteam să ies să spun „suntem în faliment” de vreme ce tot eu, a doua zi, trebuia să mă întâlnescu cu oamenii, să le spun „aveți răbdare, că o să vă plătim”. Nu aș fi fost credibil nici într-o ipoztază nici în alta. Pentru binele instituției, nu am comunicat o vreme pentru ca toate lucrurile astea să le fac în liniște și oamenii să aibă încredere.
Ca să dau un ordin de mărime, cu 3 miliarde de lei putem să schimbă cam 200 de tramvaie”, a declarat primarul general, pentru B1 TV
Cât despre repararea liniei de tramvai, după investițiile făcute în mandatele anterioare au mai rămas de reabilitat 50 de kilometri: „I-am scos în achiziție pe toți 50, costă cu totul cam 500 de milioane de euro. O să se deschidă ghidurile pe programul operațional regional, și pentru diferență am vorbit deja pentru un împrumut eșalonat. S-au depus oferte pe 30 de km din 50, ele sunt în curs de evaluare. Sper să nu fie (contestații). Pe unele sunt ofertanți unici. Cred că semnăm cam în 3 săptămâni contractele. Apoi urmează 6 luni de proiectare, apoi 12 luni de execuție. Cam la final de 2024 o să avem 30 din 50 reabilitați”.
„Am reușit să salvăm contractul pentru 100 de tramvaie noi cu bani europeni, iar acum suntem la 50 din 100 și o să le avem pe toate 100. Pentru restul de 250, am făcut studiu de oportunitate, l-am votat în Consiliul General și așteptăm să se lanseze programul operațional regional, cu o parte din finanțare din bani europeni, și restul” împrumuturi, a mai explicat Nicușor Dan.