Nicușor Dan: Linia de tramvai 5 a reintrat în funcțiune, după aproximativ cinci ani de pauză

Nicușor Dan: Linia de tramvai 5 a reintrat în funcțiune, după aproximativ cinci ani de pauză
Linia de tramvai 5 din București reintră în funcţiune. Sursă foto: Nicușor Dan / Facebook

Nicușor Dan, Primarul General al Capitalei, a anunțat, vineri, că linia de tramvai 5 a reintrat de astăzi în funcțiune, după aproape cinci ani de pauză, pe traseul Piața Sfântul Gheorghe – Piața Băneasa. Tramvaiele vor circula la un interval de 8 – 10 minute.

Linia de tramvai 5 din Capitală a reintrat în funcțiune

„Tramvaiele vor circula la un interval de 8-10 minute pe următorul traseu: terminal „Piața Sf. Gheorghe”, Calea Moșilor, Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Bd. Dacia, Str. Alecu Russo, Str. Tunari, Str. Barbu Văcărescu, Str. Cpt. Aviator Alexandru Șerbănescu, Bd. Aerogării, stația „Piața Băneasa” și retur.

Linia 5 va fi operată cu tramvaie bidirecționale și va avea capătul la „Piața Băneasa”, până la finalizarea buclei de întoarcere de la Bulevardul Aerogării”, a scris Nicușor Dan, pe Facebook.

Linia navetă de autobuz 605, care a înlocuit linia 5 de tramvai, va fi suspendată. Cei care foloseau această linie pentru a ajunge la Complexul Băneasa pot utiliza de acum liniile de autobuz 131 și 301, care au stație la capătul liniei 5 de tramvai.

Nicușor Dan, despre investițiile în transportul în comun din București

„La mijloacele de transport iar suntem în mare suferință. Din 1989 până azi am avut 17 tramvaie noi, în condițiile în care flota are 350. Avem contractul cu Astra Arad, primul tramvai vine în iunie, un pic mai devreme decât zice contractul, apoi patru pe lună. Sunt 100 de tramvaie”, declara Primarul General, la finele lunii mai, pentru B1 TV.

Dan a mai vorbit și despre achiziția de autobuze electrice și troleibuze, precum și despre lucrări la șinele de tramvai.

Detalii despre investițiile în tramvaie și șinele de tramvai a dat directorul STB, Adrian Criț.

„Tramvaiele noi ajută STB prin reducerea costurilor. Pe 5 ani, mentenanța e asigurată gratuit de furnizor, iar cosumul energetic e la jumătate decât ce are acum un tramvai”, a spus Criț.

De asemenea, pe liniile 40 și 55 vor fi reparații capitale, investiția urmând a se ridica la circa un miliard de lei.

Urmăriți B1TV.ro și pe