După ce ofertele urmau să fie depuse până miercuri, 15 martie, Compania de Drumuri a suspendat licitația relansată în ianuarie pentru lotul cu viaductul Bechtel de la Suplacu de Barcău.
Compania de Drumuri a suspendat Licitația relansată în ianuarie 2023 pentru finalizarea lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș, un tronson de pe Autostrada Transilvania care include viaductul Bechtel de aproape 1,7 kilometri lungime, a fost iar suspendată deși, în luna ianuarie, o nouă licitație a fost lansată pentru găsirea unui constructor care să continue lucrările începute de Bechtel pe lotul amintit – relatează Monitorul de Cluj.
CNAIR lansase o nouă licitație pentru lotul de 26 de kilometri pe 6 ianuarie 2023, dar fără a anula licitația anterioară din 2020, iar miercuri, 15 martie era termenul-limită pentru depunerea ofertelor la procedura relansată pe 6 ianuarie 2023, potrivit datelor din Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP).
„Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitație, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor! Contractul finanțat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA). Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care 3 viaducte, 8 pasaje, 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare. Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013. CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016”, a anunțat șeful CNAIR, Cristian Pistol, potrivit publicației locale.
Între Cluj-Napoca și Oradea, până la toamnă, constructorul Nurol din Turcia trebuie să finalizeze lucrările de pe lotul de 14 km Nușfalău – Suplacu de Barcău (aproximativ 70% execuție); CNAIR trebuie să-i asigure descărcările.
Proiectul de la Suplacu de Barcău la Chiribiș (și mai departe până la Borș) fusese abandonată în 2013 când ministrul PSD de atunci, Dan Șova, a decis rezilierea contractului cu Bechtel după ce tronsonul fusese construit aproape jumătate, inclusiv o mare parte din celebrul viaduct de 1,8km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare.
Ulterior, CNAIR a contractat, în 2015, o asociere spaniolă (Corsan – Corviam Construccion – SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL ) pentru circa 701 milioane de lei, dar un an mai târziu l-a reziliat din cauza mobilizării slabe a constructorului.
Conform Monitorului de Cluj, în decembrie 2020 a fost relansat la licitație iar în martie 2021 au fost depuse patru oferte; în septembrie 2021 a fost desemnat un câștigător.
Astfel, Construcții Erbașu – Vahostav – SK A.S., a câștigat contractul pentru o ofertă de 542 mil lei. Ulterior s-au depus contestații iar licitația nu s-a mai finalizat.
Anul trecut, fostul ministru Cătălin Drulă acuza actuala conducere de la Transporturi că a anulat licitația deși ministrul Grindeanu scria pe Facebook cu câteva zile că ofertele sunt la reevaluare și că se va da un câștigător până în august; ulterior, licitația chiar a fost anulată și certurile s-a mutat în instanțe.