Oficial din Ministerul Educației: “Tezele școlare, în scenariul roșu, ar putea fi susținute chiar ca eseu care să fie transmis online profesorului”

Oficial din Ministerul Educației: “Tezele școlare, în scenariul roșu, ar putea fi susținute chiar ca eseu care să fie transmis online profesorului”
foto: portalinvatamant.ro

Secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar Luminița Barcari a precizat că tezele ar putea să fie susținute de către elevi, adaptat scenariului în care învață în contextul pandemiei de coronavirus. De asemenea, oficialul din Ministerul Educației a precizat că nu este exclus nici scenariul eliminării acestora.

„Așa cum a spus și doamna ministru, analizăm posibilitatea eliminării tezelor. Trebuie să aplicăm aceeași regulă pentru toată lumea, nu putem să facem discriminări: pentru elevii care învață în scenariul verde să dăm teze, pentru ceilalți nu”, a anunțat în această dimineață secretarul de stat care a explicat fapul că modul în care acestea vor fi susținute va fi adaptat pentru fiecare scenariu în parte.

Astfel, în scenariul roșu, elevii ar putea chiar susține ca teză un eseu pe care să îl trimită online, în timp ce în scenariul galben elevii ar putea susține tezele pe rând, atunci când revin la școală, a declarat Luminița Barcari.

În prezent, în cadrul Ministerul Educației sunt în analiză mai multe variante, printre care aceea ca în “scenariul galben să susțină aceste lucrări atunci când vin elevii la clasă, profesorul având grijă ca elevii să aibă același tip de item. Iar în scenariul roșu ne gândeam, dar aceasta este doar o variantă, – în funcție de disciplină pot fi concepute subiectele pentru teze adaptat în funcție de tipul de itemi la care se pretează fiecare disciplină. La Limba și literatura română, de exemplu, colegii mei au propus chiar un eseu. Dar este doar o variantă de lucru și după ce ne vom consulta cu partenerii noștri sociali – sindicatele, parintii, elevii – vom lua o decizie. Deci în scenariul roșu să fie o evaluare care să se preteze online, iar copilul să transmită lucrarea lui în timp real profesorului”, a declarat Barcari.

“Am analizat posibilitatea susținerii tezelor semestriale indiferent de scenariul pe care îl avem, pentru că aceste teze sau lucrări scrise semestriale sunt prevăzute în ROFUIP, aprobat prin ordin de ministru și la a cărui elaborare au contribuit toți partenerii noștri sociali. La momentul respectiv, toți au fost de acord să se susțină aceste lucrări”, a mai explicat oficialul.

În scenariul verde, elevii ar urma să dea tezele normal iar în scenariul galben, elevii urmează să susțină aceste lucrări atunci când vin elevii la clasă, profesorul având grijă ca elevii să aibă același tip de item

În scenariul roșu, o variantă, ar fi ca în funcție de disciplină să fie concepute subiectele pentru teze adaptat în funcție de tipul de itemi la care se pretează fiecară disciplină.

“La Limba și literatura română, de exemplu, colegii mei au propus chiar un eseu. Dar este doar o variantă de lucru și după ce ne vom consulta cu partenerii noștri sociali – sindicatele, parintii, elevii – vom lua o decizie. Deci în scenariul roșu să fie o evaluare care să se preteze online, iar copilul să transmită lucrarea lui în timp real profesorului”, a mai precizat secretaru de stat.

Urmăriți B1TV.ro și pe