Ștergerea rețelelor de prieteni ale utilizatorilor, ideea nebunească a lui Mark Zuckerberg pentru a face rețeaua Facebook relevantă din nou

Ștergerea rețelelor de prieteni ale utilizatorilor, ideea nebunească a lui Mark Zuckerberg pentru a face rețeaua Facebook relevantă din nou
Simbol Facebook / Sursa foto: Pixabay

Mark Zuckerberg, directorul general al Meta, a lansat în urmă cu câțiva ani ideea de a șterge prietenii de pe Facebook ai utilizatorilor pentru a crește relevanța platformei, potrivit fortune.com.

Diferite e-mailuri din comunicarea anterioară a lui Zuckerberg au fost introduse ca dovezi, inclusiv unul din 2022, când șeful Meta a propus o strategie „nebunească” pentru a stimula relevanța culturală în scădere a Facebook: ștergerea rețelelor de prieteni ale tuturor utilizatorilor.

„Opțiunea 1. Dublați-vă la Friending”, a scris Zuckerberg într-un mesaj din 2022 adresat directorilor seniori din Meta. „O idee potențial nebunească este să vă gândiți să ștergeți graficele tuturor și să le faceți din nou.”

Mesajul, sugerat ca răspuns la preocupările tot mai mari cu privire la slăbirea relevanței Facebook, sugera că compania ar putea revitaliza implicarea utilizatorilor eliminând conexiunile de prieteni existente și încurajând utilizatorii să-și reconstruiască rețelele de la zero.

Propunerea a fost primită cu scepticism din partea unora din cadrul companiei. Tom Alison, șeful Facebook la acea vreme, a avertizat că o astfel de mișcare ar putea submina funcționalitatea critică a platformei, în special pe Instagram.

El i-a răspuns șefului Meta, scriind: „Nu sunt sigur că Opțiunea #1 din propunerea ta (dublarea prieteniei) ar fi viabilă, având în vedere cât de vital este cazul de utilizare a prietenilor pentru IG.”

Cu toate acestea, Zuckerberg a continuat ideea, punând la îndoială dacă o trecere de la un model bazat pe prieteni la un model bazat pe adepți ar putea fi fezabilă.

Deși propunerea nu a fost niciodată implementată, așa cum a remarcat Zuckerberg în instanță luni, e-mailul dezvăluie cât de preocupat era Meta să rămână competitivă într-un peisaj digital în evoluție rapidă.

Un e-mail intern separat, scris de CEO-ul Meta în 2008, se află în centrul procesului antitrust în curs de desfășurare a FTC împotriva platformei. În ea, el a scris: „Este mai bine să cumperi decât să concurezi”.

Procesul, care a început luni, este rezultatul unui dosar de ani de zile cu privire la achizițiile de Instagram și WhatsApp de către Meta. Cazul FTC susține că compania a cumpărat platformele rivale pentru a înlătura concurența și a stabili un monopol ilegal pe piața de social media. Dacă Meta pierde cazul, ar putea fi forțat să întrerupă Instagram și WhatsApp.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`