Vlădescu și Blănculescu deznoadă firul evaziunii din Portul Constanța

Vlădescu și Blănculescu deznoadă firul evaziunii din Portul Constanța

Fostul ministru de finanțe Sebastian Vlădescu și fostul ministru al Autoritatilor de Control Ionel Blănculescu au explicat, marți, la Evenimentul Zilei care este mecanismul funcționării mafiei din Portul Constanța.

Sebastian Vlădescu a explicat că evaziunea fiscală este un fenomen frecvent în porturi, pentru că “datorită dimensiunii lor sunt greu de controlat”. Deși rețelele care se ocupă cu contrabanda sunt prezente în toate porturile din lume, în funcție de “ dedicația organelor statului de a se lupta cu acest flagel ele sunt ținute în limite mai reduse sau mai puțin reduse”, a spus el.

Vlădescu: Evaziune există în toate porturile

Embed: " onclick="document.getElementById('embed_text_6712').select();" id="embed_text_6712" />

Ion Blănculescu a povestit că în Portul Constanța a fost montat un echipament foarte sofisticat, pentru scanarea containerelor, care „a fost, bineînțeles, defectat imediat” pentru că „încurca afacerile”.

Cei doi au clarificat că orice scaner care poate verifica conținutul transporturilor care intră în port este un inamic redutabil al contrabandei. Aparatele montate pot fi defectate cu ușurință “dintr-o greșeală” de șoferii tirurilor, lovind aparatul cu containerele, a povestit Vlădescu.

Prețul sistemului montat și defectat în Portul Constanța a fost de 4,5 milioane de dolari, a declarat Blănculescu.

Blănculescu: Am pus un scanner. Bineînțeles că s-a stricat

Embed: " onclick="document.getElementById('embed_text_6713').select();" id="embed_text_6713" />