Bacalaureat 2020, toamnă. Cum se rezolvă subiectele la Limba și literatura română

Bacalaureat 2020, toamnă. Cum se rezolvă subiectele la Limba și literatura română
Foto: Pixabay

BAREM BAC 2020! Rezolvarea subiectelor la Limba și literatura română. Absolvenții de liceu cu profil uman au susţinut astăzi probala Bacalaureat 2020, la Limba și literatura română.Subiectele la bacalaureat la limba română diferă în funcție de profilul liceului absolvit. Cum arată baremul și cum trebuie rezolvate subiectele la Limba și literatura română.

Accesul elevilor în săli este permispână la ora 8:30, iar timpul destinat rezolvării subiecteloreste de 3 ore.

Subiectele la Limba și literatura română vor fi distribuite elevilor începând cu ora 9 și imediat după,B1.ro le va face publice AICI, inclusiv revolvarea și baremul de corectare,în acord cu regulamentul Ministerului Educației.

Bacalaureat 2020, toamnă. Rezolvarea subiectelor la Limba și literatura română

Sesiunea de toamnă a examenului naţional deBacalaureat 2020se va desfăşura în perioada 24 august – 5 septembrie,potrivit calendaruluianunțat de Ministerul Educaţiei.Înscrierile pentru această sesiune s-au desfășurat în perioada 13-24 iulie.Rezultatele finale vor fi afișate la începutul lui septembrie.

Cea de-a doua sesiune aexamenului deBacalaureatse desfășoară în perioada 24 – 27 august 2020.Rezolvările subiectelorpentru fiecare profil, realizate de colectivul coordonat, vor putea fi accesateexclusiv pesite-ul B1.ro.

VEZI SUBIECTELEAICI

Ecaterina Stanca, profesoara de Limba română la Colegiul Național „Tudor Vianu” din București, a explicat cum trebuiau rezolvate subiectele la proba de Limba şi literatura română.

Cum se rezolvau subiectele de astăzi de la Limba și literatura română, BAC 2020 – soluțiile profesoarei Ecaterina Stanca, potrivitedupedu.ro:

“Subiectul I
A

1. Sensul din text al secvenței “s-au scurs” este “au trecut”.

2. Aspectul vestimentar prin care se distingea G. Călinescu este costumul bleumarin “de un croi ales” și “o bască de modă franțuzească, argument vestimentar care pe atunci nu era încă un lucru banal”.

3. Starea de spirit a elevilor atunci când G. Călinescu îl înlocuia pe profesorul de istorie era de bucurie, de exaltare (etc.), fiind foarte îndrăgit și apreciat pentru nivelul său intelectual, pentru calitățile sale admirabile de dascăl.

4. Profesorul G. Călinescu rămâne în memoria elevilor săi prin “ochii săi scânteietori” ce reflectau inteligență / “vioiciunea contagioasă” / “un optimism șocant” / “o căldură care ne cucerea”.

5. Modul de viață al lui G. Călinescu, în perioada în care acesta locuiește în Timișoara, se caracterizează prin traiul modest (“locuia anonim într-o casă de margine”), decent, dar cu o ținută care nu trecea neobservată (“purtând o bască de modă franțuzească, argument vestimentar care pe atunci nu era încă un lucru banal”).”

B

În ceea ce priveștetextul argumentativ(subiectul I B), trebuia respectatăstructuraspecifică, folosindu-seconectoriide rigoare.

În ceea ce privește argumentul din textul lui Mircea Bandu era ușor de identificat.

O sugestie pentru argumentul din experiența culturală ar fi ziarele “Academia Cațavencu” și “Cațavencii”, care au perpetuat spiritul caragialian.

Subiectul al II-lea

La subiectul al II-lea, cerința nu era foarte dificilă, dacă se observau, în primul rând, verbele relatării aflate la persoana a III-a.

Așadar, perspectiva narativă eraobiectivă,omniscientă, cu focalizare zero (povestire nonfocalizată) și viziune “din spate”. Naratorul știe totul despre personajele sale (reflecții interioare, trăiri psihoafective). În general, acesta descrie tot ce se întâmplă, oferă informații care depășesc ceea ce știe fiecare personaj în parte. Prin intermediul stilului indirect-liber se transcriu gândurile personajului, trăirile și reflecțiile lui.

Totul trebuia argumentat cu citate din text care să justifice afirmațiile elevului.

Subiectul al III-lea

Subiectul al III-lea nu mi se pare foarte dificil, dar nici foarte ușor. Evidențierea celordouătrăsături care fac posibilă încadrarea într-o perioadă, într-un curent cultural/literar sau într-o orientare tematică nu cred că reprezintă o mare problemă pentru niciun elev.

În ceea ce privește cele douăscenerelevante pentrutemacomediei, acestea trebuiau selectate cu grijă, cu atenție la adecvarea la temă.

Cele două componente de structură și de limbajsemnificativepentru comedia studiată erau la libera alegere din cele sugerate în paranteză sau alteleadecvatetextului dramatic al lui I.L. Caragiale.

Nu în ultimul rând, trebuie menționate cerințele de redactare proprii oricărui eseu și numărul minim de cuvinte (400 de cuvinte).

La Uman

subiectul al III-lea era de așteptat, având, oarecum, o mai mare dificultate decât cel de la real.

Statutul social, psihologic și moral trebuia selectat cu grijă, având în vedere confuzia dintre trăsăturile psihologice și cele morale.

La cerința evidențierii unei trăsături a personajului ales prin două scenecomentatecred că elevii au știut să aleagă pe cele mai revelatoare pentru trăsătura respectivă.

În ceea ce privește analiza a două componente de structură și de limbajsemnificative pentru construcția personajului,elevii aveau o paletă destul de largă de opțiuni.

Încheierea trebuia să cuprindă niște idei pertinente care să sintetizeze eseul.

Urez mult succes elevilor la celelalte probe!”

Probele scrise sunt programatedupă cum urmează:

  • 24 august: Limba şi literatura română – E.a)
  • 25 august: proba obligatorie a profilului – E.c)
  • 26 august: proba la alegere a profilului şi specializării – E.d)
  • 27 august: Limba şi literatura maternă – proba E.b)

Când se afișează rezultatele

Afişarea primelor rezultate la probele scrise va avea loc în data de 2 septembrie (până la ora 12:00) şi va fi urmată de etapa depunerii contestaţiilor, în aceeaşi zi, în intervalul orar 14:00 – 20:00.

  • 2 septembrie: afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor (orele 12:00 – 16:00)

  • 2 – 4 septembrie: rezolvarea contestațiilor

  • 5 septembrie: afișarea rezultatelor finale.

Rata de promovare înainte de contestațiiînregistrată de absolvenții studiilor liceale și care au susținut probeleexamenului deBacalaureatîn sesiunea iunie-iulie 2020, atât din promoția curentă, cât și din promoțiile anterioare este de 62.9%. Pentru promoția curentă, rata de promovare este 71.4%, iar pentru promoțiile anterioare25%.

În sesiunea iunie-iulie 2020, au promovat 92.930 de candidați, dintr-un total de 147.790 candidați prezenți. Dintre aceștia, 86.140 de candidați sunt din promoția curentă, iar 6.790 de candidați sunt din promoțiile anterioare.

232 de candidați au obținut media 10.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`