Doi ingineri de top ai grupului Volkswagen, în centrul investigației privind emisiile de noxe

Doi ingineri de top ai grupului Volkswagen, în centrul investigației privind emisiile de noxe
Foto: automarket.ro

Investigaţia Volkswagen în scandalul emisiilor s-a mutat în jurul a doi ingineri de top ai companiei, care au constatat că nu pot concepe motoare diesel în conformitate cu reglementările de mediu din Statele Unite, informează Ziarul Financiar.

Inginerul şef al Audi, Ulrich Hackenberg, şi proiectantul motoarelor Porsche, Wolfgang Hatz, sunt vizați de investigația legată de scandalul provocat de instalarea unui software care reduce emisiile poluante în timpul testelor, activitatea lor fiind suspendată.

Cei doi ingineri au fost numiți directori pentru cercetare şi dezvoltare în grupul german, după ce Martin Winterkorn a devenit director general, în ianuarie 2007, demis și el din funcție după izbucnirea scandalului.

Potrivit unor surse apropiate situației, aceștia s-ar afla în centrul anchetei, ei fiind cei cu care Winterkorn a colaborat îndeaproape. Și Heinz-Jakob Neusser, directorul pentru dezvoltare la brandul Volkswagen, suspendat și el din funcție, se află printre cei vizați de anchetă.

Volkswagen va veni, în zilele următoare, cu un plan privind soluționarea problemelor vehiculelor diesel afectate de scandalul motoarelor care păcăleau testele de emisii, după ce statele europene au intensificat verficările mașinilor VW, Audi, Skoda și Seat.

Autoritățile germane au cerut Volkswagen să explice, până pe 7 octombrie, modul în care o intenționează să respecte standandardele de mediu pentru motoarele disel pe care le produce, potrivit Automotive News Europe.

Cel mai mare producător auto din lume a recunoscut că a creat un software special pentru maşinile diesel, care oprea sistemele de control ale emisiilor în timpul circulaţiei normale şi le activa doar în timpul testelor. Astfel, cantitatea de noxe înregistrată era de 40 de ori mai mică decât cea reală.

Într-un comunicat de presă, Volkswagen a mai adăugat că aproximativ 11 milioane de maşini din toată lumea au avut instalate dispozitivul care ascunde emisiile de carbon. Pentru a rezolva problema, nemţii au stabilit un buget de 6,5 milioane de euro.

Ultima oră
00:06 - Fost ministru francez al justiției, inculpat pentru corupție și abuz de putere: Rachida Dati e cercetată pentru activitatea sa de avocat al Renault în vremea lui Carlos Ghosn, când era și eurodeputată
00:00 - Medicul Adrian Marinescu, despre a treia doză de vaccin anti-COVID: Să putem lua în calcul noile mutații
23:54 - Premierul Florin Cîțu: “Dacă mai e nevoie ne vom mai vaccina o dată”
23:20 - Valeriu Gheorghiță, despre eșecul campaniei de vaccinare: Cred că vorbim despre o problemă sistemică. Ține de încrederea populației în autorități și de educație
23:04 - Florin Cîțu: PNRR va fi aprobat în septembrie. Primii bani ar putea veni în noiembrie, dar anumite proiecte ar putea începe mai devreme cu resurse de la buget și decontăm din PNRR
23:03 - Premierul Cîţu, despre afirmația ministrului Sportului la adresa Anei Maria Popescu: A fost un comentariu nefericit
22:35 - Valeriu Gheorghiță, despre valul 4 al pandemiei: Cifrele arată bine, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să fim preocupați sau să nu luăm în serios toată această situație
22:26 - Valeriu Gheorghiță: Vorbim de un val 4 în majoritatea țărilor europene. Sunt analizate pe de o parte măsuri de motivare pentru vaccinare, iar pe de altă parte e luat în calcul un pachet de restricții (VIDEO)
22:12 - Valeriu Gheorghiță: „Este o prioritate să creștem numărul persoanelor vaccinate cu prima schemă”
22:00 - Florin Cîțu, despre declarația lui Ludovic Orban privind neatingerea țintei de vaccinare: M-a mâhnit