Gabriela Firea, prim-vicepreședintaPSD, este de părere că, prin avertismentul lansat în Monitorul anual al educaţiei şi formării, „Comisia Europeană confirmă” că apelurile social-democraților privind redeschiderea școlilor „au fost justificate și că încăpățânarea Guvernului Orban de a închide toate școlile din România riscă să compromită total educația elevilor și să agraveze inegalitățile sociale dintre elevii din țara noastră”.
„Comisia Europeană confirmă că apelurile noastre pentru redeschiderea școlilor au fost justificate și că încăpățânarea Guvernului Orban de a închide toate școlile din România riscă să compromită total educația elevilor și să agraveze inegalitățile sociale dintre elevii din țara noastră. Este o palmă usturătoare pe care Comisia Europeană i-o dă lui Ludovic Orban, care a generalizat închiderea tuturor școlilor din România, chiar în ziua în care OMS Europa recomanda statelor UE să nu închidă școli, pentru a nu risca să aibă «o generație covid pierdută»!”, a scris Gabriela Firea, vineri, pe Facebook.
Prim-vicepreședinta PSD a precizat că a discutat „acest subiect grav” cu social-democrații de la Sectorul 4 al Capitalei.
„După raportul CE și recomandările OMS Europa, cu atât mai aberantă și mai de neînțeles este îndârjirea cinicā a lui Orban de a închide școlile pentru copii, dar de a le deschide pentru alegerile dorite cu ardoare de partidul său, pentru a lua voturile românilor înainte de a se compromite total în fața lor!”, a adăugat Gabriela Firea, prim-vicepreședintaPSD.
Comisia Europeană confirmă că apelurile noastre pentru redeschiderea școlilor au fost justificate și că încăpățânarea…
Publicată de Gabriela Firea peVineri, 13 noiembrie 2020
Mesajul Gabrielei Firea vine în contextul în care, în 12 noiembrie, Comisia Europeană a publicat Monitorul anual al educației și formării. Potrivit raportului, trecerea la sistemul de învățământ online riscă să agraveze inegalitățile deja mari în România. Bruxellesul avertizează căeste necesară asigurarea unei mai bune dotări a școlilor cu echipamente digitale pentru ca anul școlar 2020-2021 să nu fie unul pierdut.
Reprezentanții Comisiei Europene consideră că au fost depuse „unele eforturi pentru îmbunătăţirea calităţii educaţiei şi a îngrijirii preşcolarilor şi pentru consolidarea formării iniţiale a cadrelor didactice”, însă, este necesară îmbunătăţireacompetenţelor digitale ale profesorilor, ale instructorilor şi ale elevilor sau, după caz, studenţilor.
Totodată, în raport se mai arată că un procent ridicat de tineri au un nivel inadecvat în ceea ce privește competențele de bază.