Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, miercuri seară, că încă mai sunt elevi care nu au primit tabletele promise, el estimând că până la 20% dintre elevi nu au ridicat tabletele, deşi acestea au fost distribuite.
”Acum s-au distribuit toate tabletele, dacă s-au distribuit toate tabletele nu înseamnă că ele au ajuns la elevi. Există un stoc important de tablete care nu au fost ridicate de elevi şi de părinţi, spre exemplu. Voi cere o raportare exactă, dar estimez că până în 20%, ceea ce înseamnă un procent foarte mare. Unii nu le-au ridicat pentru că nu au ştiut, alţii pentru că nu au avut nevoie. Există situaţii, din păcate, în care acelaşi copil a primit două, sau chiar trei tablete, una de la minister, una de la primărie, una de la nu ştiu ce sponsor, în timp ce alţi copii nu au primit nici una. Există o inechitate foarte pronunţată, lucrurile au fost amestecate, au venit foarte rapid unele peste altele, este o situaţie care trebuie să fie reglată cu cap şi cu responsabilitate”, a afirmat oficialul, la Digi24, citat de News.ro.
Acesta a mai menționat că unii dintre elevi nu au ridicat tabletele pentru că au deja, alţii pentru că nu au ştiut că pot dispune de ele iar alţii pentru că nu au dorit, iar cu privire la cauze este nevoie de „radiografie” a situaţiei.
Amintim că Sorin Cîmpeanu a declarat, marți seară, într-o intervenție pentru B1 TV, că pierderile suferite de sistemul de educație pe parcursul crizei sanitare sunt foarte mari, din această cauză fiind necesară o raportare reală a situației privind evaluarea învățământului online.
Ministrul a precizat, de asemenea, că au existat raportări care au indicat județe în care învățământulonline s-ar fi desfășurat 96% în condiții normale, cifre pe care demnitarul a menționar că nu le crede.
“Problemele de performanță în educație sunt esențiale în România. Deasupra lor, mai importante, sunt problemele de echitate. Sunt discrepanțele urban-rural, trebuie evaluări asupra pierderilor suferite pe parcursul perioadei de criză sanitară pentru că aceste pierderi sunt și sunt foarte mari. Insist pe raportări reale, pentru că am văzut raportări de județe în care 92-96% s-ar fi derulat perfect învățământul online, lucru pe care, l-am afirmat clar, nu îl cred.
Dacă ar fi fost să fie așa nu ar mai fi fost acum nicio problemă. De asta am cerut aceste raportări, în legătură cu numărul de elevi aflat în risc cu privire la neîncheierea situației școlare pe parcursul primului semestru. Toate aceste lucruri înseamnă consultare”, a declarat ministreul Sorin Cîmpeanu.
Totodată, ministrul Educaţiei a declarat că solicită o creştere ”cât de mică” a bugetului alocat educaţiei, menționând că dacă bugetul în educaţie nu va avea o creştere cât de mică, el nu ştie să rezolv problemele din educaţie fără resurse financiare.