Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanța a anunțat că peste 7.000 de elevi din 174 de unităţi de învăţământ din județ, dintre cele 500, nu au dispozitivele necesare pentru învăţământul online, astfel că elevii în cauză folosesc mai multe metode de învăţare, fie materiale le sunt trimise prin mesaje sau telefonic, fie în zonele unde există conexiune la internet primesc în custodie de la şcoală laptopuri şi tablete, fie fişele de lucru sunt transmise către elevi cu ajutorul părinţilor, apoi aduse la şcoală pentru evaluare.
Mai exact, Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa a transmis marţi, că în 9 noiembrie, directorii unităţilor de învăţământ au raportat că 6.899 de elevi din învăţământul de masă şi 368 din învăţământul special nu deţin dispozitive necesare accesării activităţilor de învăţare online, scrie News.ro.
„Am făcut menţiunea deoarece Consiliul Judeţean Constanţa a devenit eligibil pentru achiziţionarea, conform OUG 144/ 2020, de dispozitive electronice adaptate pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale. Tot prin OUG 144/ 2020, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa va scrie cereri de finanţare pentru trei unităţi de învăţământ, toate celelalte transmiţându-ne deja că administraţia publică locală sau chiar unitatea de învăţământ va aplica pentru proiect”, portivit unui comunicat de presă.
Elevii fără dispozitive electronice sunt din 174 de unităţi de învăţământ din cele 500 din judeţul Constanţa.
Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa a menționat că „dintre soluţiile adoptate pentru aceştia (soluţii precizate de directorii unităţilor de învăţământ), menţionăm câteva: materiale trimise la domiciliu, mesaje sms, comunicare telefonică, Whatsapp; la solicitarea părinţilor, elevii care nu au dispozitive, dar au conexiune la internet primesc în custodie de la şcoală laptopuri şi tablete; fişe de lucru vor fi transmise către elevi cu ajutorul părinţilor, aduse apoi la şcoală pentru evaluare, se comunică telefonic; pentru fiecare elev sunt imprimate săptămânal mape individualizate ce conţin fişe de lucru, mape ce sunt predate părinţilor (anunţaţi telefonic), iar mapele servesc ca suport în activitatea didactică derulată prin toate mijloacele de comunicare disponibile, inclusiv aplicaţii de videoapel”.
ISJ a mai transmis că o altă soluţie precizată de directorii instituţiilor de învăţământ o reprezintă solicitarea de implicare a comitetului de părinţi în transmiterea materialelor şi identificarea unor posibile surse de finanţare pentru dispozitive.
Totodată, o parte din materiale au fost distribuite de cadrele didactice înainte de a se intra în scenariul 3.
Amintim că webinarii pentru profesori, tablete pentru copii, dar şi un TelVerde la care putem apela atunci când dăm de greu – acestea sunt doar câteva dintre măsurile luate de Guvernul condus de Ludovic Orban pentru a ajuta sistemul de învăţământ. Asta după ce autorităţile au decis să introducă toate şcolile în scenariul roşu.
Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a publicat un set de măsuri care au fost gândite atât pentru binele elevilor, cât şi ca ajutor pentru personalul didactic care nu are competenţe dezvoltate pentru utilizarea mediului online.
Conform acesteia, toți profesorii care au nevoie de îndrumare pentru învățarea online vor beneficia, începând de marți, de webinarii, pentru fiecare materie, coordonate de experți din Ministerul Educației.
Totodată, Monica Anisie a anunţat că tezele nu se vor mai susține în acest an școlar, din cauza epidemiei de coronavirus. Decizia vine după ce, anterior, Ministerul a decis ca olimpiadele și concursurile să fie, de asemenea, suspendate. Anisie a precizat că tezele vor fi înlocuite cu „evaluarea sumativă”.