Scandal în învățământ: revoltă în rândul profesorilor din cauza legii care nu va mai permite liceelor pedagogice să formeze învățători

Scandal în învățământ: revoltă în rândul profesorilor din cauza legii care nu va mai permite liceelor pedagogice să formeze învățători
Foto: pixabay.

Un nou scandal a pornit în învățământ. Tinerii care termină un liceu pedagogic nu vor mai putea să fie învăţători, potrivit noului proiect al legii Educaţiei.

Aceștia se vor putea ocupa doar de copiii de la creşe şi grădiniţe. Reprezentanţii liceelor de profil au trimis o scrisoare de protest către minister, Președinte şi Parlament.

Liceele pedagogice nu mai permit formarea de învățători

De exemplu, Ana este elevă în clasa a XII-a la Colegiul Pedagogic Ştefan Velovan din Craiova. Atunci când face practică, în ochii copiilor de clasa I este egală cu ceilaţi învăţători titulari.

„Aceste ore pe care le facem din clasa a IX-a până în a XII-a reprezintă un avantaj pentru noi care aducând în plus orele din cadrul facultăţii este favorabil pentru un cadru didactic”, a declarat Ana Maria Morişan, elevă liceu pedagogic, potrivit Observator.

Ea își dorește să îşi continue studiile la Universitate, pentru a avea titulatura de profesor. Cei care doresc să se angajeze imediat după liceu, pot să predea la clasele I-IV. Potrivit noului proiect al legilor educaţiei, pentru prima dată în istorie, liceele pedagogice nu ar mai avea specializarea de educator-învățător, ci doar pe cea de educator-puericultor. Adică, se vor mai putea ocupa doar de copii din creșe și grădinițe. Profesorii cred că este o decizie greşită.

„De ce să desființăm ceva bine făcut”

„De ce să desfiinţăm ceva bine făcut? Putem să continuăm, putem să îmbunătăţim. Copiii noştrii, după ce termină liceul, continuă cursurile universitare, fac mastere, fac unii dintre ei chiar doctorate. Modelul învăţătorului trebuie să rămână. Este cel care se formează în această educaţie pe băncile şcolii, din clasa a IX-a, nu când ajunge în primul an de facultate”, a declarat Mirela Mitu, profesor.

„În liceul pedagogic se pune foarte mult accent pe practica, nu este suficient să ai noţiuni de pedagogie. Este foarte important să exersezi secvenţe de activitate concrete, reale”, a declarat Simona Petre, director şcoală.

„În total, câte ore de practică face un elev dintr-a a noua până într-a douăsprezecea? Să ştiţi că anul trecut am avut această solicitare din partea unor elevi care acum sunt cadre didactice în Germania, aşa că vă pot spune cu certitudine că aproximativ 600 de ore de practică pedagogică”, a declaat Tania Ţăndăreanu, profesor de pedagogie.

Într-un document-protest transmis Ministerului Educaţiei, Asociaţia Naţională a colegiilor şi liceelor pedagogice din România acuză faptul că se iau decizii cu uşile închise. Ligia Deca nu a oferit un punct de vedere pe această temă la solicitarea reporterilor Observator. Noul proiect al legilor Educaţie ar trebui să ajungă pe masa Guvernului până pe 15 februarie şi o lună mai târziu ar trebui sa ajungă în Parlament.

Urmăriți B1TV.ro și pe