Autoritățile de reglementare a siguranței auto din SUA sunt implicate într-o investigație referitoare la aproximativ 40.000 de vehicule electrice Hyundai Ioniq 5, în legătură cu rapoarte cu privire la pierderea de putere în timpul deplasării. Se presupune că această problemă este legată de o defecțiune în procesul de încărcare a bateriilor. Agenția Reuters, citată de News.ro, a dezvăluit că Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a inițiat o anchetă preliminară în urma primirii a 30 de plângeri din partea consumatorilor, care au reclamat o scădere a performanțelor vehiculului.
Potrivit Agenţiei Naţionale pentru Siguranţa Traficului Rutier (NHTSA), mulţi consumatori au raportat că au auzit un zgomot puternic, urmat de afişarea unui avertisment pe tabloul de bord şi au experimentat imediat o pierdere de putere care a variat de la o reducere a acceleraţiei până la o pierdere completă.
Conform informaţiilor obţinute de la Hyundai, NHTSA a comunicat că defecţiunea este legată de Unitatea Integrată de Control al Încărcării (ICCU), care este responsabilă de alimentarea atât a vehiculului electric principal, cât şi a bateriilor de joasă tensiune de 12 volţi.
Hyundai a anunțat că va demara o campanie de service în luna iulie, în urma unei analize preliminare care a indicat că un exces de curent în interiorul unității poate provoca daune tranzistorilor. Această problemă poate duce la incapacitatea de a reîncărca bateria de 12 V. Comisia Națională pentru Siguranța în Transporturi (NHTSA) a confirmat aceste concluzii.
În cadrul campaniei de service, Hyundai va actualiza software-ul vehiculelor afectate și va înlocui ICCU (Unitatea de Comandă a Inversoarelor), dacă este necesar, scrie
„Apreciem relaţia noastră de cooperare cu NHTSA şi ne-am angajat într-un dialog frecvent, deschis şi transparent cu agenţia pe această temă”, a spus producătorul coreean de automobile, adăugând că cooperează pe deplin.
NHTSA a efectuat mai multe interviuri cu proprietarii care au confirmat că au experimentat pierderi de putere şi au observat diferenţe în intervalul de timp dintre mesajul de avertizare şi pierderea de energie. Cu toate acestea, nu s-au raportat accidentări sau răni legate de această problemă.
Într-o plângere înregistrată, un şofer a relatat că călătorea cu o viteză de 75 de mile (120 km) pe oră pe o autostradă, folosind asistenţa avansată pe autostradă, când „maşina nu a mai răspuns la comenzi”. Şoferul a menţionat că în spatele său se afla o semiremorcă, iar pe banda lentă a autostrăzii era o altă maşină.
Potrivit unei alte plângeri din februarie, un șofer de pe o autostradă din Santa Maria, California, a auzit un zgomot puternic venind din mașina mea și, în câteva secunde, mașina mea și-a pierdut rapid viteza, trecând de la 55 mph la 25 mph, iar o secundă mai târziu la 22 mph.