Noi șantiere pe Autostrada Soarelui: Încep lucrările la podul de la Cernavodă și se montează garduri de protecție de 2 metri / Se circulă fără restricții de Paște și în sezonul estival

Noi șantiere pe Autostrada Soarelui: Încep lucrările la podul de la Cernavodă și se montează garduri de protecție de 2 metri / Se circulă fără restricții de Paște și în sezonul estival
foto: Hepta.ro / MMA / Vlad Stan

Pe Autostrada Soarelui se deschid noi șantire și,după reluarea lucrărilor de reparații pe tronsonul București-Fundulea, urmează să înceapă lucrările la podul de la Cernavodă. Mai mult, pentru a crește siguranța pe drumul spre mare, Compania de drumuri vrea să folosească bani europeni pentru a instala până în 2023 panouri informative, parapete de beton pe mijloc și stâlpi de iluminat pe poduri.

Se deschid noi șantiere pe Autostrada Soarelui. De Paște și în sezonul estival se va circula fără restricții

Podul de la Cernavodă a fost inaugurat în anul 1987, iar cât de curând va intra în reparații, potrivit Digi24.ro. Până la lucrări, chiar din această săptămână, vor fi introduse restricții de circulație.

La Cernavodă, pe sensul de deplasare spre Capitală, vor fi închiși 3 kilometri din autostradă, iar ciculația va fi deviată pe celălalt sens și viteza va fi limitată la 50 de kilometri pe oră. Aceste condiții de circulație vor fi valabile până la 27 mai.

Toate restricțiile vor fi ridicate în perioada sezonului estival, urmând ca lucrările să fie reluate spre jumătatea lunii septembrie. Lucrările, care au o valoare de circa 67 milioane de lei, vor fi în sarcina unui constructor din România, iar termenul de finalizare a reparațiilor este de doi ani.

În plus, în toamnă, ar putea fi efectuate lucrări și la podul peste brațul Borcea, unde constructorul va fi anunțat în mai puțin de o lună.

Compania de drumuri are în plan creșterea siguranței Autostrada Soarelui cu ajutorul fondurilor europene, în contextul în care drumul de mare viteză suferă la nivel de sisteme de prevenire a accidentelor și protecție a șoferilor. Planurile vizează și centura Constanței.

Proiectul presupune montarea unor garduri de protecție cu o înălțime de doi metri între București, Lehliu și Fetești, asigurarea iluminatului la toate podurile dintre București și Lehliu, dar și montarea a cinci panouri electronice de informare cu mesaje variabile pentru toți participanții la trafic.

„Avem un proiect pilot pentru semnalizare rutieră, respectiv pentru păstrarea distanței și pentru zonele cu ceață. Va fi amplasat pe drum un marcaj pentru păstrarea distanței. Sunt niște săgeți care se pun la 30-40 de metri distanță și cu semnalizare verticală în paralel”, a declaratEcaterina Munteanu, șeful Direcției Siguranță în cadrul CNAIR.

Valoarea proiectului este de aproximativ 200 de milioane de lei.

Totodată, la final de februarie au fost reluate și lucrările de reparare a carosabilului dintre Fundulea și București, unde mai erau în jur de 15 kilometri cu blăci de beton pe care autoritățile îi doresc reparați până la sfârșitul lui 2021. Pe durata lucrărilor, în zonă sunt restricții de viteză și se circulă deviat pe sensul spre litoral, iar nodul rutier care face accesul spre și dinspre localitățile Cernica și Bălăceanca rămâne închis.

Pe Autostrada Soarelui se va circula fără restricții atât în perioada sezonului estival, cât și în perioada Paștelui.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`