Domeniul auto și-a revenit în 2021, iar românii încep să aibă o deschidere din ce în ce mai mare față de SUV-urile mici. În acest moment, piața autohtonă este dominată de Dacia Duster și Ford Puma.
În ultimii ani, vânzările de SUV-uri au cunoscut o creștere semnificativă. Zona de SUV B a fost impulsionată de modele precum Ford Puma, Seat Arona și Skoda Kamiq. În 2021, piața SUV-urilor „de oraș” a crescut cu peste 25% față de anul precedent, marcat de blocajele din timpul COVID-19.
Dacia Duster se menține în topul SUV-urilor de clasă B, în ciuda vânzărilor care au scăzut cu 21% față de aceeași perioadă a anului trecut. În schimb, vânzările pentru Ford Puma au crescut cu 301%, Peugeot 2008 cu 243%, Seat Arona cu 139%, Suzuki Vitara cu 74% și Skoda Kamiq cu 67%.
În primele 6 luni ale anului 2021, Dacia Duster a vândut 3.789 de mașini din clasa SUV B, de două ori mai multe față de Ford Puma, cu 1.440 de exemplare. Suzuki Vitara a fost comercializat în 1.012 exemplare, Toyota CH-R în 872 de unități și Renault Captur în 833 de unități. Pe locul 6 se află Hyundai Kona, cu 583 de unități, iar pe 7 Skoda Kamiq, cu 514 unități. Peugeot este pe 8 în preferințele românilor, cu 432 de unități vândute, Suzuki SX 4 S-Cross pe 9, cu 425 de unități și Volkswagen T-Cross pe 10, cu 385 de unități.
Foarte aproape de a intra în top 10 al achizițiilor de SUV-uri mici se află un alt Volkswagen, T-Roc, care a fost achiziționat de 376 de români. Aflat pe locul 11, acesta este urmat în preferințele românilor, în ordine, de Ford EcoSport (253 unități), Opel Crossland X (164 unități), Citroen C3 Aircross (156 unități) și Jeep Renegade (126 unități).
Segmentul SUV-urilor de clasă B este completat de modele precum Seat Arona, Volvo XC40, Nissan Juke, Kia Stonic sau Honda HR-V, informează Economica.