Sumă colosală pe care Comisia Europeană a aplicat-o vreodată.
Este vorba de 2,93 de miliarde de euro, iar cei care au fost amendați sunt patru producători de camioane. Aceștia s-au înțeles în decurs de 14 ani asupra prețurilor de vânzare.
Mai cu seamă, companiile care au fost amendate sunt Volvo/Renault, Daimler, Iveco și DAF.
MAN a făcut parte și ea din această afacere, dar nu a fost amendată datorită faptului că a fost cea care a dezvăluit existența cartelului.
Daimler a fost amendată cu un milliard de euro, DAF cu 752 milioane euro, Volvo/Renault cu 670 milioane euro și Iveco, 494 milioane euro, potrivit știripesurse.
Dacă nu anunța ceea ce se întâmplă cu ceilalți, MAN ar fi primit cea mai mare amendă, în valoare de 1,2 miliarde euro.
Ceea ce au făcut, de fapt, companiile a fost să se înțeleagă cu privire la menținerea cât mai ridicată a prețurilor de vanzare ale camioanelor.
Ei au încercat să amâne cât mai mult introducerea unei tehnologii mai prietenoase cu mediul și au transferat în prețurile de vânzare investițiile pe care le-au facut pentru a respecta cele mai noi standarde de poluare.