Inspectorii anti-fraudă vor ca influencerii, numiți și ”creatori de conținut”, să nu uite să plătească impozite pentru banii pe care îi câștigă. Așa că le verifică veniturile și îi învață cum să completeze declarațiile fiscale.
Influencerii pot câștiga de la câteva sute, până la zeci de mii de euro, pentru o singură postare. Unii dintre ei adună milioane de lei într-un an.
Pentru o singură postare sau apariție, în funcție de cât de mare este comunitatea care îi urmărește, influencerii pot câștiga enorm, spun specialiştii în social media. Cifrele înregistrate de firmele celor mai urmăriți creatori de conținut din țara noastră sunt impresionante.
De exemplu, cele trei firme ale lui Dorian Popa au avut afaceri nete de peste 3,3 milioane de lei în 2022. Cântărețul a declarat că în cea mai slabă lună a câștigat în jur de 40.000 de euro, iar în lunile bune acest venit se dublează, potrivit ȘtirileProTV.
Firma Adelinei Pestriţu, care are în paralel și un magazin de haine, a avut o cifră de afaceri netă de 1,9 milioane de lei în 2022, în timp ce Andrei Şelaru, cunoscut sub numele de Selly, a înregistrat prin compania să afaceri de 770.000 de lei în 2022.
Inspectorii ANAF au luat în vizor 31 de firme și au descoperit nereguli în 17 companii. Autoritățile au găsit sume suplimentare de plată de aproximativ 1,2 milioane de lei. Asta înseamnă că fie nu și-au declarat corect veniturile, fie au susținut că au cheltuieli mai mari.
Cea mai mare sumă încasată de o persoană a ajuns la 6,1 milioane de lei, obținută pe parcursul a cinci ani. Pentru a nu fi penalizate, toate persoanele care obțin venituri din postări pe Facebook, Instagram, TikTok, Youtube și nu au firmă trebuie să completeze declarația unică. De curând, ANAF a lansat inclusiv webinarii specifice pentru creatorii de conținut.